اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هارد HDD بهتر است یا SSD ؟

درایو های حالت جامد یا همان SSD با ظرفیت های متفاوت در بازار عرضه شده اند . ارزان ترین SSD موجود در بازار با ظرفیت 60 گیگابایت است.

درایو های حالت جامد یا همان SSD با ظرفیت های متفاوت در بازار عرضه شده اند . ارزان ترین SSD موجود در بازار با ظرفیت 60 گیگابایت است. با توجه به تنوع بالای این محصول کاربران دوست دارند بدانند که به جای هارد دیسک می توانند از SSD استفاده کنند یا خیر ؟ اگر پاسخ بله می باشد چه مزایا و معایبی این ارتقا خواهد داشت . در ادامه به این پرسش پاسخ می دهیم .

برای کامپیوتر هارد بخریم یا SSD ؟ با توجه به قیمت بالای درایو های حالت جامد پیشنهاد می شود برای افزایش سرعت یک SSD با ظرفیت 120 گیگابایت خریداری کنید و ویندوز همراه با نرم افزارهای کاربردی را بر روی آن نصب کنید . با انجام اینکار هم در هزینه صرف جویی می کنید ، هم در جهت افزایش سرعت سیستم عامل . همان طور که می دانید سرعت انتقال اطلاعات در درایو های حالت جامد 3 برابر هارد های مغناطیسی می باشد .

ولی اگر قصد آرشیو درست کردن از اطلاعات و فایل هایتان را دارید بهتر است از همان هاردهای معمولی و رایج استفاده کنید مگر اینکه مجبور باشید یا وضع مالی خوبی داشته باشید .

برای کامپیوتر هارد بخریم یا SSDمزایای درایو حالت جامد SSD

SSD ها بر خلاف هارد درایو ها قسمت مکانیکی ندارند .

SSD ها در قیاس با هارد درایو ها از سرعت بیشتری برخوردارند.

SSD ها در برابر فشار و ضربه مقاومت بیشتری دارند.

SSD ها توان کمتری مصرف می کنند .

SSD ها قبل از تخریب با محدودیت تعداد نوشتن مواجه هستند .

SSD ها گرانتر از هارد درایو ها می باشند.

معایب SSD

یکی از معایب SSD عدم قابلیت Encryption یا همان رمزنگاری اطلاعات است. البته این مشکل برای همه SSD ها وجود ندارد. از آنجا که بسیاری از SSD ها از حافظه نوع MLC NAND Flash Memory استفاده می کنند و این نوع حافظه قابلیت بازنویسی اطلاعات در موقعیت خود را ندارد و تنها اطلاعات را در بلاک جدید نوشته یا روی اطلاعات دیگر بازنویسی می کند و قابلیت Overwrite ندارد، در صورت استفاده از یک نرم افزار برای رمزنگاری اطلاعات، پس از رمزنگاری، اطلاعات اولیه همچنان قابل دسترسی هستند. بنابراین پس از رمزنگاری باید با استفاده از نرم افزار یا قابلیت کنترلر SSD اطلاعات اولیه را به صورتی امن از بین ببرید. در صورتی که نیاز مبرم به رمزنگاری امن اطلاعات دارید، حتما SSD با قابلیت Secure Erase خریداری کنید.

عیب دیگر SSD قیمت بالای آن است که در حدود 10 برابر گرانتر از هارد دیسک متناظر در ظرفیت های رایج است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد