اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش زلنسکی به تحریم نفت و گاز روسیه توسط بایدن

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین که بارها غرب را برای عدم مداخله در جنگ اوکراین محکوم کرده، از اقدام جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در تحریم نفت و گاز روسیه تقدیر کرده است.

زلنسکی روز سه شنبه در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: از آمریکا و شخص رییس جمهوری این کشور به علت ضربه به قلب ماشین جنگی ولادیمیر پوتین (رییس جمهوری روسیه) و ممنوعیت نفت، گاز و ذغال سنگ در بازار آمریکا تشکر می کنم.

وی در ادامه خطاب به بایدن از او خواست تا کشورها و رهبران دیگر را نیز ترغیب به تحریم نفت و گاز روسیه کند.

رییس جمهوری آمریکا امروز اعلام کرد آمریکا اصلی ترین بخش اقتصاد روسیه را هدف قرار داده و تمام واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع می‌کند.

بایدن همزمان با افزایش تنش های جهانی با روسیه در پی وقوع جنگ در اوکراین گفت که این اقدام از حمایت قوی دو حزبی در کنگره (حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) و همچنین در آمریکا برخوردار است.

وی با بیان اینکه پاسخ متحد به اقدامات پوتین و اتحاد میان تمام اعضای ناتو و اتحادیه اروپا، تمرکز اصلی وی بوده تصریح کرد: ما این اقدام را در حالی انجام می دهیم که برخی از متحدان اروپایی ممکن است نتوانند تمهیدات مشابهی اتخاذ کنند. ما بیش از تمام کشورهای اروپایی، نفت و گاز تولید می کنیم.

برخلاف درخواست زلنسکی مبنی بر ترغیب کردن رهبران و دیگر کشورهای جهان توسط آمریکا برای تحریم روسیه، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که کشورهای اروپایی واردات انرژی از روسیه را ممنوع نمی کنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد