اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نصرالله: آمریکا و انگلیس، اوکراین را به جنگ سوق دادند

دبیرکل حزب الله لبنان امروز سه شنبه گفت که آمریکا و انگلیس، اوکراین را به جنگ با روسیه سوق دادند.

به گزارش سایت طلا به نقل از شبکه المنار لبنان، نصرالله این سخنان را امروز به صورت زنده از طریق ویدیو کنفرانس در مراسم بزرگداشت روز جانباز که در حومه جنوبی بیروت برگزار می شد، ایراد کرد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: برای ارتش آمریکا و اروپا به خاطر جنایاتشان در سراسر جهان باید هزاران جلسه محاکمه برگزار شود.

وی افزود: وقتی تکفیری ها هفته گذشته نماز جمعه پاکستان را هدف قرار دادند، دنیا سکوت کرد..واشنگتن نه تنها جنایات اسرائیل در فلسطین را محکوم نمی کند بلکه مانع جهان برای محکومیت این جنایات می شود.

به گفته نصرالله، هر روز شواهدی در دنیا وجود دارد که اعتماد به آمریکایی ها حماقت، حماقت، جهل و غفلت از امت اسلامی و ملت است.

نصرالله تصریح کرد: همه ما دیدیم که آمریکا از افغانستان چگونه خارج شد و کسانی که در آنجا به آمریکا اعتماد کرده بودند را تنها گذاشت.

به گفته وی، تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، نمی‌خواستند وضعیت اوکراین به اینجا برسد اما آمریکا و انگلیس اوکراین را وارد جنگ کردند

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: واشنگتن به رغم اینکه اوکراین را به اینجا رسانده است هر روز تاکید می کند که هواپیماها و سربازان آمریکایی را به اوکراین نمی فرستد...مسئولان اوکراینی احساس خجالت و ناامیدی می کنند و زلنسکی آماده گفتگو در مورد خواسته های مسکو شده است.

وی با بیان اینکه با پناهجویان بر اساس تبعیض دینی، نژادی و رنگ برخورد می شود، افزود: آیا این است تمدن غربی ؟

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگر سخنان خود گفت که تسلیم شدن در برابر دیکته های آمریکا، لبنان را نجات نمی دهد، بلکه مشکلات آن را بیشتر می کند

وی با اشاره به اینکه خواسته های آمریکا محدودیت ندارد افزود: مسئولان در ازای تسلیم شدن در برابر این خواسته ها چه چیزی به دست می آورند؟

نصرالله تاکید کرد که لبنان در سازمان ملل به رغم آنکه می توانست رای ممتنع بدهد، علیه روسیه رای داد.

به گفته وی، شایسته است لبنان به آمریکایی ها بگوید که مردم لبنان برده واشنگتن نیستند، زیرا این چیزی است که حاکمیت ملی حکم می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بیانیه ای که وزارت خارجه لبنان در خصوص اوکراین صادر کرد در سفارت آمریکا نوشته شده است.

وی افزود: بی طرفی ای که دولت می گفت کجاست؟ چرا طرفداران بی طرفی در مقابل بیانیه لبنان سکوت کرده اند؟...تمام صحبت هایی که در مورد بی طرفی و دوری جستن از تنش ها شنیدیم فقط بهانه ای برای فرار از مسئولیت است...وقتی که موضوع به آمریکایی ها ارتباط می یابد، صحبت از بی طرفی و دوری جستن از بین می رود.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: آنچه اتفاق افتاد این دروغ که حزب الله بر دولت لبنان تسلط دارد را از بین می برد... برخی از نیروهای سیاسی هیچ برنامه انتخاباتی به جز طرح شعار دروغین درباره هیمنه حزب الله ندارند.

نصرالله گفت: اگر حزب الله بر تصمیم دولت تسلط داشت، آیا وزارت امور خارجه درباره عملیات نظامی روسیه بیانیه ای از این نوع صادر می کرد؟ مقامات لبنانی از آمریکایی‌هایی که فقط وعده‌های دروغین می‌دهند چه چیزی به دست آورده اند؟

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به وعده آمریکا برای تسهیل واردات گاز از مصر و برق از اردن گفت: وزارت خارجه آمریکا تا این لحظه سند مکتوب برای معافیت مصر و اردن از قانون سزار (قانون تحریم های آمریکا علیه سوریه) ارائه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت های چینی و روسی از یکسال و نیم پیش پیشنهادهای صریحی به لبنان دادند اما پاسخ منفی بود، افزود: یک شرکت روسی پیشنهاد تاسیس پالایشگاه نفت با سرمایه گذاری روسیه بدون ضمانت را داد و یک شرکت روسی آمادگی خود را برای تامین نیازهای کامل لبنان به فرآورده های نفتی را اعلام کرد و تاکید کرد که می تواند فرآورده های فنتی را به ارز لبنان و نه دلار بفروشد اما لبنان پس از یک سال و نیم تاکنون به شرکت روسی جواب نداده است.

وی با بیان اینکه سفارت آمریکا است که از پاسخ لبنان به پیشنهاد شرکت روسی جلوگیری می کند، افزود: آمریکایی ها بدون اینکه جایگزینی را ارائه کنند مانع از حرکت لبنان به سمت گزینه روسی می شوند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: اگر حزب الله بر تصمیم دولت لبنان مسلط بود، پیشنهاد روسیه از یک سال و نیم پیش پذیرفته شده بود.

وی با اشاره به ایجاد صف های طویل مقابل پمپ بنزین های لبنان از مسئولان این کشور خواست با اتخاذ تصمیم پیشنهاد را بپذیرند.

دبیر کل حزب الله لبنان از دولت لبنان خواست با احتکار و افزایش قیمت ها مقابله کند و احتکارکنندگان را به زندان بیندازد.

وی در بخشی از سخنان با اشاره به اینکه برخی از لبنانی ها همچنان در اوکراین حضور دارند، گفت: سایر لبنانی ها که در اوکراین سرگردان هستند باید نجات یابند و کسانی هم توانستند از آن خارج و به لبنان برسند باید مورد توجه قرار گیرند.

نصرالله با اشاره به اینکه برخی از مسئولان لبنانی تصور می‌کنند که آنچه آمریکایی‌ها می خواهند باید اجرایی شود بدون اینکه از او درخواستی شود، افزود: ما از دولت لبنان می خواهیم حداقل، آزادی، استقلال و میهن پرستی داشته باشد و به منافع ملی فکر کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد