اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اضطراب با مغز شما چه می کند و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

اضطراب بخشی کاملا طبیعی از انسان بودن است. همیشه مواقعی پیش می‌آید که بیشتر از دیگران عصبی یا نگران هستیم ، اما برای برخی ، اضطراب نیرویی بسیار قوی ‌است که با آن روبرو هستند. نیرویی که هرگز از بین نمی‌رود.

اضطراب چیست و چه تفاوتی با استرس دارد؟

اختلال اضطراب ترکیبی از احساس‌های ترس، پریشانی و دلهره نسبت به وضعیتی است که در آن عامل خطرناکی وجود ندارد و فرد به ‌طور مداوم تشویش یا دلشوره دارد. اضطراب معمولا بعد از رخ دادن حادثه‌ ای استرس ‌زا به وجود می‌آید .متأسفانه ، زمانی که ما شروع به احساس اضطراب بیش از حد می کنیم یا در حالت اضطراب دائمی زندگی می کنیم، دچار مشکل می شویم و ما روزانه با اثرات فیزیکی و احساسی اضطراب زندگی می کنیم ، حتی اگر دلیل یا دلایلی برای آن وجود نداشته باشد.

در چهره، اضطراب می تواند مانند استرس به نظر برسد. اما واقعیت به این سادگی نیست اضطراب می تواند در نتیجه استرس ایجاد شود، اما استرس می تواند به روش های دیگری ظاهر شود. عوامل استرس زا می توانند فرد را غمگین، عصبانی، نگران یا مضطرب کنند، در حالی که اضطراب به طور خاص همان احساس ترس، ترس و دلهره است..حتی ممکن است هرگز ندانید که چه چیزی باعث اضطراب شما می شود، یا در برخی موارد می تواند خود به خود، بدون هیچ " محرک" یا علتی ظاهر شود. استرس اغلب توسط تأثیرات خارجی ایجاد می شود، در حالی که اضطراب یک پاسخ درونی است. این بخشی از چیزی است که اضطراب را به طور ذاتی با استرس متفاوت می کند و همچنین مدیریت آن را بسیار دشوار می کند.

راه های درمان اضطراب چیست؟

در حال حاضر روش‌های درمانی گوناگونی برای رفع اضطراب به وجود آمده است. دارودرمانی، روان‌ درمانی و تغییر سبک زندگی از رایج ‌ترین و بهترین راهکارها هستند. به یاد داشته باشید همان ‌طور که برای حل مشکلات جسمی از دارو استفاده می‌ کنیم، روان ‌درمانی نیز برای تامین نیازهای روان و ذهن ‌مان مفید است.

دارودرمانی

داروهای مخصوص بهبود اختلال اضطراب باید از طرف پزشک تجویز شود. این داروها معمولا خاصیت ضد افسرگی دارند و نوعی آرام‌ب خش محسوب می‌شوند. دوز تعیین شده، متناسب با نوع و شدت بیماری است.

روان درمانی

صحبت با روان ‌کاو یا روان ‌شناس به فرد کمک می ‌کند تا ریشه اضطراب خود را شناسایی کند و با انجام تمرین‌ها و تکنیک‌های مختلف، الگوی رفتاری و فکری خود را تغییر دهد.

تغییر سبک زندگی

نحوه سبک زندگی در پیشرفت و به وجود آمدن اضطراب نقش مهمی ایفا می‌کند. مصرف الکل ، غذاهای ناسالم مانند غذاهای چرب و نیمه ‌آماده، اضافه وزن و عدم‌ تحرک از عوامل اصلی ایجاد اضطراب به شمار می‌روند. بنابراین تغییر این عادات به درمان شما کمک شایانی می‌ کند.

مراقبه

تمرین‌های مراقبه و خودآگاهی به شما کمک می‌ کند تا تنش‌های ذهنی خود را کاهش داده و جسم و روان خود را آرام کنید. تمرین‌های خودآگاهی راهکاری مفید و موثر برای تمرین حضور در لحظه حال هستند؛ زیرا یکی از دلایل مهم ایجاد اضطراب، فکر و نگرانی درباره اتفاق‌های گذشته و آینده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد