اونس طلا2303.59
مظنه15,026,000
18 گرم3,468,700
ارزش سکه33,853,578
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

اگر از بوی بدن دهان خود خجالت می کشید این خبر را بخوانید

بوی بد یکی از خجالت آورترین اتفاقاتی است که برای هرکسی می تواند اتفاق بیافتد اما همواره دلایل مختلفی پشت این اتفاق ناخوشایند است.

به گزارش سایت طلا، شما می توانید برای برطرف کردن بوی بد دهان خود از آدامس و نعنا و راهکارهای ساده برای رفع موقت آن استفاده کنید اما به شما قول می دهیم که مشکل شما برطرف نخواهد شد مگر آنکه ریشه آن را پیدا کنید.

برخی از عادات و عدم رعایت بهداشت دهان می توانند موجب بوی بد دهان شوند که با رعایت این نکات ساده قابل برطرف شدن هستند اما اگر برطرف نشد باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

بوی بدن دهان با توجه به منبع آن متفاوت است. برخی از افراد متوجه بوی بدن دهان نمی شوند و برخی نیز به بوی دهان خود هستند شما برای تشخیص آن از دیگران کمک می کنند.

اگر بوی دهان دارید عادت های بهداشت دهان خود را تغییر دهید. سعی کنید تغییراتی در شیوه زندگی مانند مسواک زدن دندان ها و زبان بعد از غذا خوردن، استفاده از نخ دندان و نوشیدن آب فراوان ایجاد کنید. اگر بعد از انجام چنین تغییراتی بوی بد دهان شما ادامه پیدا کرد به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر دندانپزشک شما مشکوک است که بیماری جدی تری باعث بوی بد دهان شما شده است باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

عفونت دهان

با علت های ایجاد بوی بد دهان بیشتر آشنا شوید.

1. غذا

تجزیه ذرات غذا در اطراف دندان های شما می تواند باعث افزایش باکتری ها و ایجاد بوی بد شود. خوردن برخی غذاها مانند پیاز، سیر و ادویه جات نیز می تواند باعث بوی بد دهان شود. بعد از هضم این غذاها آن ها وارد جریان خون شده و به ریه ها منتقل می شوند و بر نفس شما تأثیر می گذارند.

2. دخانیات

سیگار کشیدن بوی نامطبوعی در دهان شما ایجاد می کند. افراد سیگاری و مصرف کنندگان دخانیات به احتمال زیاد به بیماری لثه یعنی منبع دیگر بوی بد دهان مبتلا می شوند.

3. بهداشت نامناسب دندان

اگر روزانه مسواک نزنید و نخ دندان نکشید ذرات غذا در دهان شما باقی مانده و باعث بوی بد دهان می شود و یک ردیف چسبناک و بی رنگ از باکتری (پلاک) بر روی دندان های شما ایجاد می شود. در صورت عدم مسواک زدن پلاک ها می توانند لثه های شما را تحریک کنند. زبان شما همچنین می تواند باکتری های تولید کننده بو را در خود نگه دارد. پروتزهای دندان اگر به طور مرتب تمیز نشوند یا به درستی آن ها تمیز نکنید می توانند باکتری ها و ذرات غذا که باعث ایجاد بوی بد می شوند را در خود نگه دارند.

بوی بد دهان

4. خشک شدن دهان

بزاق به پاك كردن دهان و از بین بردن ذراتی كه بوی بد می دهند كمك می كند. وضعیتی به نام خشکی دهان می تواند در ایجاد بوی بد دهان نقش داشته باشد زیرا تولید بزاق کاهش می یابد. خشکی دهان به طور طبیعی در هنگام خواب اتفاق می افتد و اگر در هنگام خواب دهان شما باز بماند این وضعیت بدتر می شود. خشکی مزمن دهان می تواند به دلیل مشکل غدد بزاقی و برخی بیماری ها باشد.

5. داروها

برخی از داروها می توانند به طور غیر مستقیم با ایجاد خشکی دهان بوی بد دهان تولید کنند. برخی دیگر می توانند در بدن تجزیه شوند و مواد شیمیایی را که توسط تنفس شما حمل می شوند را آزاد کنند.

6. عفونت در دهان شما

بوی بد دهان می تواند به دلیل زخم های جراحی دهان مانند برداشتن دندان یا در نتیجه پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا زخم های دهان ایجاد شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد