اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با دستگاه‌هایی که به درگاه ملی مجوزها متصل نشده‌اند، برخورد شود

آقای مخبر دستور داد با دستگاه‌هایی که فرایند اتصال به درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار را طبق ضرب‌الاجل ۱۸ اسفند انجام نداده‌اند هرچه زودتر و بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد شود.

به گزارش سایت طلا، آقای مخبر دستور داد با دستگاه‌هایی که فرایند اتصال به درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار را طبق ضرب‌الاجل ۱۸ اسفند انجام نداده‌اند هرچه زودتر و بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد شود.

معاون اول رئیس‌جمهور این دستور را در جلسه بررسی آخرین وضعیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با تسهیل و شفاف‌سازی فرایند مجوزدهی به کسب‌وکارها صادر کرد.

او در این جلسه با اشاره به رتبه نامناسب ایران در شاخص‌های بین‌المللی صدور مجوزهای کسب‌و‌کار و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری و دستور قاطع رئیس‌جمهور برای تسهیل و شفاف سازی فرایند مجوزدهی به کسب‌وکارها گفت: طبق قانون، دولت‌ها مکلف بودند فرایند صدور مجوزها را شفاف کنند اما به دلیل برخی کم‌کاری‌ها، رانت و تعارض منافع، این تکلیف مهم نزدیک به دو دهه گذشته روی زمین مانده است.

آقای مخبر همچنین به برخی کاغذبازی‌های اداری و فرایندهای طولانی مدت برای صدور بعضی مجوزها اشاره و تصریح کرد: باید به دنبال گره‌گشایی و راه‌حلی برای مشکلات مردم بود چرا که مردم سرمایه، ایده و امکانات کافی برای شروع یک کسب‌وکار و خدمت به اقتصاد کشور را دارند اما به دلیل گیر و دارهای اداری و طولانی شدن صدور مجوزهای خود جرأت نمی‌کنند تا یک کار تولیدی یا خدماتی را راه اندازی کنند.

به گفته او، توسعه دولت الکترونیک و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مهمترین محرک موتور اقتصادی کشور و افزایش رضایتمندی مردم است.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین طولانی شدن صدور مجوز کسب و کار را یکی از دلایل اصلی مهاجرت نخبگان از کشور برشمرد و افزود: تا زمانی که کار مردم صرفاً با مراجعه حضوری به ادارات حل شود مشکلات از بین نمی‌رود بلکه باید با بهره‌برداری از سامانه‌های اینترنتی فرایند صدور مجوزهای آنان شروع و نهایی شود.

طبق قانون دستگاه ها تا ۱۸ اسفند زمان دارند تا به سامانه ملی صدور مجوزهای کسب‌وکار متصل شوند و مجوزهای خود را بدون اعزام مامور و تشکیل کارگروه برای کارآفرینان صادر کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد