اونس طلا2414.89
مظنه14,346,000
18 گرم3,311,700
ارزش سکه32,321,538
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,200,000
ربع14,500,000

6 تاثیر خیلی بد شک کردن به خود و توانایی های خود

آیا تابحال تجربه شک کردن به خود و توانایی هایتان را داشته اید؟

بزرگسالی

معلوم شد که بزرگسالی آنقدر که ما تصور می کردیم زیبا نیست و پر از چالش و سختی در مسیر راه است؛ خیلی چیزها که باعث می شود امیدمان را از دست بدهیم، اغلب زمین بخوریم و دوباره بلند شویم و یا وقتی به دستاوردهای دوستان خود نگاه می کنیم، به نظر می رسد به جای انگیزه دنبال کردن راه او، نسبت به توانایی های خود شک کنیم. دوران بزرگسالی آسان نیست، اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​فرآیندی است که باید طی شود.

احساس ناامنی و شک به توانایی هایمان، موضوعیست که باید در مورد آن صحبت کنیم و از تاثیرات مخرب آن بگوییم.

به نظر شما شک کردن به خود چه اثرات بدی دارد؟ 6 اثر بد آن در زیر بررسی شده است!

1. دچار رکود می شوید

اگر نسبت به توانایی‌هایی که دارید بیش از حد شک دارید، مطمئن باشید رشد برای شما دشوار خواهد بود. این به این دلیل است که شما دائماً به کمبودهای خود فکر کرده و نگران آن هستید و به پتانسیل های خود با دید تحقیر نگاه می کنید؛ بنابراین در نهایت شما فقط مشغول جستجوی کاستی های خود خواهید بود و در نهایت زمانی برای پیشرفت باقی نمی ماند.

2. به دیگران سخت اعتماد می کنید

زمانی که نسبت به موقعیتی که در آن قرار دارید بیش از حد احساس ناامنی دارید، ممکن است پذیرش حضور افراد دیگر در زندگی برایتان دشوار باشد. برای شما سخت خواهد بود که به افرادی اعتماد کنید که صمیمیت بیشتری دارند یا مشتاق به شناخت بیشتر شما هستند، در نتیجه از آن افراد دور می شوید و فقط احساس تنهایی بیشتری می کنید.

3. برقراری روابط اجتماعی مشکل است

به دلیل نگرش شما که پذیرش صداقت طرف مقابل دشوار است، برقراری روابط با بسیاری از افراد در محیط های کاری و ... را نیز برایتان دشوار می کند؛ این در واقع رسیدن به آنچه آرزویش را دارید را پیچیده تر می کند.

4. استرس

ناامنی و شک فقط باعث نمی شود که بیش از حد فکر کنید، بلکه به طرز فزاینده‌ای از تفکر زیاد خود دچار استرس شده که می تواند منجر به افسردگی در شما شود.

5. اضطراب بیش از حد

وقتی دائماً دستاوردهای خود را با دستاوردهای دیگران مقایسه می کنید، بیش از پیش پر از اضطراب خواهید شد و خواسته های کاذبی در شما ایجاد می شود که از توانایی هایتان برای برآورده کردن آنها، فراتر می‌رود و مانند یک چرخه، مدام این اضراب افزایش می یابد.

6. خود تخریبی

این رفتاری است که شما با شک به خود و محدود کردن خودتان برای حرکت به جلو انجام می دهید. شما به طور فزاینده ای در موقعیت فعلی خود دچار رکود شده و به سختی می توانید از منطقه اضطرابی ای که خودتان ایجاد کرده اید خارج شوید.

شما می توانید این 6 اثر بد را با تغییر طرز فکر خود و ایجاد تفکر واقع بینانه به حداقل برسانید. پس بیایید تغییر کنیم!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد