اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه یک روال صبحگاهی داشته باشیم؟

داشتن یک روال صبحگاهی برای شروع یک روز خوب ضروری است. اگر صبح‌ها همه‌چیز به‌ هم ‌ریخته است و همیشه عجله دارید، داشتن یک برنامه ‌ی روزمره کمک می‌کند تا آرام ‌تر باشید و در طول روز احساس کنترل بیشتری داشته باشید.

داشتن یک روال صبحگاهی برای شروع یک روز خوب ضروری است. اگر صبح‌ها همه‌چیز به‌ هم ‌ریخته است و همیشه عجله دارید، داشتن یک برنامه ‌ی روزمره کمک می‌کند تا آرام ‌تر باشید و در طول روز احساس کنترل بیشتری داشته باشید. حتی کسانی که د برنامه‌ ریزی‌ کردن را دوست ندارند هم می‌ توانند یاد بگیرند چگونه یک روال صبحگاهی داشته باشند و به آن عادت کنند.

یک

یک لیست از کار‌هایی که باید صبح انجام بدهید تهیه کنید. این لیست به تهیه‌ ی برنامه ‌ی زمان‌ بندیتان و فهمیدن اینکه برای فعالیت‌های صبحگاهی چقدر زمان نیاز دارید کمک می‌کند. موارد مهمی را که الویت بالا‌تری دارند لیست کنید (مثلاً دوش‌گرفتن ، قهوه / صبحانه ، بیدارکردن دیگران ، آماده‌ کردن نهار، آماده‌ کردن کیف و وسایل). در‌ صورت امکان کار‌های دیگری را به لیست اضافه کنید. (مثلاً خواندن ایمیل یا روزنامه ، پیاده‌ روی، ‌شستن ظرف‌ها،‌ مرتب ‌کردن تختخواب یا شستن لباس‌ها). هنگام تنظیم برنامه ویژگی‌های خودتان را در نظر بگیرید و متناسب با آن برنامه ‌ریزی کنید. آیا کار‌ها را آهسته و به ‌آرامی انجام می‌دهید (برای انجام کار‌ها به زمان بیشتری نیاز دارید) یا صبح‌ها زرنگ و سرحال هستید (به زمان کمتری نیاز دارید یا می‌ توانید کار‌های بیشتری را در زمان کمتری انجام بدهید)؟ هنگام تنظیم برنامه بلند‌ پرواز نباشید و بعد در صورت نیاز کار‌هایی را که الویت پایین ‌تری دارند را حذف کنید.

دو

یک روال صبحگاهی آزمایشی را امتحان کنید. این کار را چند هفته قبل از اینکه روال صبحگاهی منظم خودتان را شروع کنید انجام بدهید. یک برنامه ‌ریزی ساده روش خوبی برای شروع یک روال صبحگاهی منظم است. (توجه : کار‌های شخصی خودتان را با فعالیت‌های نا‌‌ مرتبط لیست آزمایشی جایگزین کنید.)

۶:۳۰ - ۶:۰۰ :‌ بیدار‌ شوید، دوش ‌بگیرید، تختخواب را مرتب کنید و قهوه/چای را آماده کنید.

۶:۴۵ - ۶:۳۰ : بچه‌ها را بیدار کنید و مطمئن شوید که از جایشان بلند شده‌اند.

۷:۱۵ - ۶:۴۵ : صبحانه‌ی بچه‌ها را درست کنید و ناهارشان را آماده کنید.

۷:۳۰ - ۷:۱۵ : درحالی ‌که بچه‌‌ها لباس می‌ پوشند و آماده ‌ی رفتن می ‌شوند، صبحانه بخورید.

۷:۴۵ - ۷:۳۰ :‌ بچه‌ها را سوار ماشین یا سرویس کنید.

۸:۱۵ - ۷:۴۵ : بچه‌ها را به مدرسه ببرید.

۹:۰۰ - ۸:۱۵ ‌:‌ همسرتان را به محل کارش برسانید یا به محل کار خودتان بروید.

سه

زمان خوابتان را تنظیم کنید . داشتن یک برنامه‌ ی منظم برای رفتن به رختخواب و بیدار‌‌شدن در زمان مشخص،‌ کلید ایجاد یک روال صبحگاهی منظم است. تصمیم بگیرید به چند ساعت خواب نیاز دارید. زمان کافی را برای صبح درنظر بگیرید تا برای آماده ‌شدن عجله نکنید. حتی آخر هفته ‌ها هم به برنامه‌ ی خواب خودتان پایبند باشید؛ این کار کمک می ‌کند از مسیر برنامه‌ خارج نشوید. با صدای موسیقی یا صدا‌های دیگری (مثل تلویزیون، یو‌توب و غیره) نخوابید زیرا این کار می‌تواند خوابتان را مختل کند. حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده نکنید. نور این دستگاه‌ ها می ‌تواند روی خواب تاثیر منفی بگذارد و همچنین تحریک مغز به‌ وسیله‌ی دستگاه‌های الکترونیکی باعث می‌ شود مغز به ‌سختی “ به خواب ” برود.

چهار

کم ‌کم به روال صبحگاهی‌ عادت کنید. تغییر از یک زندگی بدون برنامه به یک روال سخت ممکن است کمی دشوار باشد، بنابراین خودتان را کم ‌کم به این وضعیت جدید عادت بدهید تا تبدیل به روال عادی زندگی تان شود. نیاز نیست بلافاصله یک برنامه‌ی صبحگاهی ۲ ساعته را شروع کنید. ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زودتر از زمان معمول بیدار شوید و به ‌تدریج زمان آن را بیشتر کنید. این روال را با چند روز در هفته شروع کنید و بعد آن را به روز‌های بیشتر و نهایتاً آخر هفته‌ ها گسترش دهید. بررسی کنید و ببینید چه کار‌هایی برایتان مناسب و مفید است و چه کار‌هایی خیر،‌ سپس وظایفتان را متناسب با آن تنظیم کنید. موانع و عواملی را که باعث حواس ‌پرتیتان می ‌شوند را شناسایی و از آن‌ها دوری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد