اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا خوردن سوبا می تواند باعث اختلال هورمونی و بزرگ شدن سینه در مردان شود؟

شاید خیلی وقت ها شنیده باشید که گفته شده خوردن سویا و مصرف کردن آن هورمون مردانه را پایین می آورد و افزایش هورمون زنان را سبب می شود.

به گزارش سایت طلا، سویا برای گیاهخواران و وگان ها بسیار مهم است زیرا دارای پروتئین بالا و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. ساده ترین راه برای مصرف سویا، نوشیدن شیر سویا یا خوردن آجیل سویا است.

اما این مطلب که خوردن سویا می تواند باعث اختلال هورمونی در مردان شود یعنی در واقع مصرف سویا باعث می شود آقایان یسری از خصوصیات خانم ها درون شان تقویت شود مثلا باعث ژینکوماستی یا بزرگ شدن سینه آقایان می شود.

سویا

اما باید بدانید که ابدا این طور نیست. این مطلب که سویا دارای ماده ای به اسم فیتواستروژن است حقیقت دارد ولی تحقیقات نشان داده مصرف سویا باعث ایجاد خواص زنانه و کاهش هورمون مردانه نمی شود و می تواند به عنوان یک منبع پروتئینی خیلی خوب هم استفاده شود.

شیر سویا

برای مثال افرادی که رژیم گیاهخواری دارند و یا افرادی که در رژیم افزایش وزن هستند از خوردن ماکارونی با گوشت یا هر غذای دیگری که در آن گوشت دارد و می توانند به جای آن از سویا استفاده کنند می ترسند بهتر است بدانند که هیچ اتفاق بدی در انتظار آن ها نیست.

همچنین اگر در رژیم کاهش وزن هم هستید می توانید از آن استفاده کنید اما به صورت محدود چون دارای خواص خیلی زیادی است. پس اگر این جملات را شنیده اید که گفتند خوردن سویا باعث بروز این اتفاقات می شود کاملاً و سخت در اشتباه هستید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد