اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رابطه اصلی گروه سنی و عطر چیست؟

شاید زمانی که وقت خرید و انتخاب عطر پیش بیاید، اکثر افراد به فروشگاه عطر و ادکلن رفته و بنا به سلیقه خود یا فروشنده عطری برای خود انتخاب و از آن استفاده کنند.

شاید زمانی­ که وقت خرید و انتخاب عطر پیش بیاید، اکثر افراد به فروشگاه عطر و ادکلن رفته و بنا به سلیقه خود یا فروشنده عطری برای خود انتخاب و از آن استفاده کنند. اینکه فاکتورهای انتخاب شما برای عطر همین گزینه ­های پیش پا افتاده باشد، زیاد خوشایند نیست و انتخاب خوبی هم به عمل نمی­ آید. عطر به شکل مستقیمی با شخصیت و روحیه در ارتباط است و باید در انتخاب عطر برای سنین مختلف نهایت دقت و حوصله بکار رود.

رده سنی نوجوانان

در این سنین شور و هیجان، و جنب و جوش زیاد برقرار است . تحقیقات نشان داده که نوجوانان بیشتر به بوهایی که خبر از کیک و شیرینی دهد بیشتر علاقه نشان خواهند داد. آنها در دنیای خود غرق هستند و مایلند همه پر از عطرهای شیرینی­ های خواستنی پخش باشد. در نتیجه مشخص شده در انتخاب عطر برای سنین مختلف برای نوجوانان عطرهای با رایحه شیرین و گرم مانند عصاره­ های هلو ، انگور و وانیل بهترین گزینه است.

رده سنی 21-25

همانطور گفتیم انتخاب عطر برای سنین مختلف کمی سخت و نیازمند صبر و حوصله است. اما انتخاب عطر برای این رده سنی کمی حساس بوده و افراد از نوجوانی به این سنین پا گذاشته­ اند. حال زمان رشد و تغییر آنهاست و علاوه بر سبک لباسی که انتخاب می­کنند، عطر انتخابی آنها نیز باید متفاوت و جذاب باشد. زنان نیز بیشتر به دنبال عطرهای جذاب و شیک هستند و در این بین، عطرهای هنرمندان مشهور و همچنین عطرهایی با رایحه گل­های خوشبو یاسمن، مگنولیا، لیلی و همچنین کارامل مدنظرشان است. آقایون در رده سنی ۲۱ تا ۲۵ سال عطرهای با رایحه اسطوخودوس را می ­پسندند.

رده سنی 25-32

می­دانیم که در این رده سنی سلیقه­ ها کمی پخته­ تر خواهد بود. یعنی از بازی­ های پلی استیشن خبری نیست و عقاید کمی بزرگتر شده. در این سنین دیگر سلیقه هایی که ده سال پیش داشتیم را نداریم ، به طور مثال، چند سال پیش لباس­ها و تی ­شرت­ های گرافیکی می­ پوشیدیم اما حالا دیگر به سمت این لباس­ها نمی ­رویم و بیشتر احساس بزرگی و مسئولیت­ پذیری می­کنیم. این تفاوت سلیقه در انتخاب عطر هم تاثیرگذار است و انتخاب آن را کمی سخت­ تر کرده. در این سنین بیشتر افراد مخصوصا خانم­ها به دنبال عطرهایی با رایحه گل و مرکبات هستند.

رده سنی 33-45

با توجه به اینکه انتخاب عطر برای سنین مختلف کمی سخت بوده، اما افراد در این رده سنی آزادند که هر عطری را متناسب با سلیقه­ شان انتخاب کنند. مردان بیشتر عطرهای شیک را می ­پسندند. خانم ­ها عطرهایی با رایحه­ های تند مانند گل مریم، چمن، چوب صندل را انتخاب خواهند کرد. از آنجایی­ که حس بویایی ممکن است با بالا رفتن سن ضعیف شود، شاید این عطرها برای خانم­ های جوان­ تر کمی تند باشد اما خانم­ های سنین ۳۳ تا ۴۵ آنها را قبول دارند.

رده سنی 46 به بالا

آقایون در این سنین بیشتر از پیش به انتخاب عطر مناسب توجه نشان می­دهند. آنها عموما به دنبال عطرهای شیک با رایحه­ های گرم و شیرین هستند. اما برخی افراد در این سنین سلیقه متفاوتی داشته و عطرهایی با رایحه چوب صندل که بسیار خوشبو و گرانبهاست را انتخاب خواهند کرد.

خانم ها در رده سنی شصت سال

اصولا خانم­ها در این سنین، یاد و خاطره گذشته را مدام تازه می­کنند و علایق آنها نزدیک به دوران جوانی ­شان خواهد بود. گاهی مایلند به گذشته و آن روزهای شیرین جوانی برگردند. از این رو، عطرهایی مدنظر آنهاست که رنگ و بویی از جوانی داشته باشد. این افراد عطرهایی با رایحه گل­های خوشبو و مرکبات را انتخاب خواهند کرد. چون آنها را به روزهای جوانی و شادابی می­برد.

با توجه به معیارهای انتخاب عطر برای سنین مختلف که در این مطلب اشاره کرده ­ایم، می­توان گفت سن و سال یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب عطر مناسب است. این موضوع بسیار اهمیت دارد تا حدی که برخی از شرکت­ های سازنده، بر روی شیشه عطر رده سنی مناسب آن را قید کردند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد