اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زدن ماسک برای کودکان ضروری است

فوق تخصص ریه در کردستان با تاکید بر ضرورت و اهمیت استفاده از ماسک در کودکان بیان کرد: به کودکان بالای دو سال توصیه می شود که حتما از ماسک استفاده کنند.

به گزارش سایت طلا، فوق تخصص ریه در کردستان با تاکید بر ضرورت و اهمیت استفاده از ماسک در کودکان بیان کرد: به کودکان بالای دو سال توصیه می شود که حتما از ماسک استفاده کنند.

دکتر محمدی با بیان اینکه سویه امیکرون ارگان های مختلف بدن را درگیر می کند، اظهار کرد: این بیماری با درگیرهایی متعددی خود را در کودکان بیشتر نشان می دهد و دستگاه گوارش را درگیر می کند.

وی افزود: بسیاری از بچه ها در ابتدا به دلیل علایم گوارشی از جمله اسهال و استفراغ به دکتر مراجعه می کنند و بعد از چند روز علایم تنفسی در آن ها بروز می کند و گاهی نیز این فرآیند به صورت برعکس دیده می شود.

فوق تخصص ریه در کودکان ادامه داد: بروز امیکرون در کودکان به صورت یک بیماری تب دار است.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت استفاده از ماسک در کودکان بیان کرد: به کودکان بالای دو سال توصیه می شود که حتما از ماسک استفاده کنند.

به گفته محمدی، توصیه می شود که مادران دارای کودکان زیر دو سال که کنترل آن ها سخت تر بوده و ماسک زدن برایشان مشکل است، در خانه بمانند، چرا که بنا نیست که کودکان زیر دو سال به کرونا مبتلا نشوند بلکه هم مبتلا می شوند و هم انتقال می دهند.

وی تزریق واکسن کرونا را برای کودکان بالای ۵ سال ضروری دانست و گفت: تزریق واکسن به معنای آلوده نشدن به کرونا نیست، بلکه واکسن موجب می شود که در صورت مبتلا شدن، علایم و شدت بیماری و مرگ و میر کم تر شود.

این فوق تخصص ریه در کودکان از بستری شدن ۱۷۳ نفر کودک زیر ۱۵ سال بر اثر کرونا در بیمارستان بعثت سنندج، از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲ مورد بستری مربوط به ماه بهمن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بین نوزادان نیز ۵۳ مورد مثبت بوده اند که ۶ مورد آن ها مربوط به بهمن ماه بوده است.

محمدی یادآور شد: تا کنون ۸۱و نیم درصد از افراد بالای ۱۲ سال در استان کردستان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد