اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

به عنوان یک مرد چگونه باید از پوست خود مراقبت کنیم؟

مهمترین جمله‌ای که به ذهن هر یک از ما می‌رسد این است که آیا نوع مراقبت از پوست مردان با زنان متفاوت است؟

مهمترین جمله‌ای که به ذهن هر یک از ما می‌رسد این است که آیا نوع مراقبت از پوست مردان با زنان متفاوت است؟ صراحتا باید گفت بله. مردان و زنان به مراقب‌های متفاوتی برای حفظ سلامت پوست خود احتیاج دارند. اگر از جمله مردانی هستید که همواره فکر می‌کنید تنها زنان باید به پوست خود رسیدگی کنند و حفظ سلامت پوست مردان نباید اولویت باشد، باید بگویم که سخت در اشتباهید.

در این مقاله به شما یاد می دهیم که به عنوان یک مرد چگونه باید از پوستتان مراقبت کنید!

برای تنظیم یک روتین پوستی باید نوع پوست خود را شناسایی کنید. اما بهتر است نگران نباشید، این مسیر نیازی به وقت گذاشتن‌ های طولانی و یا صرف هزینه‌ی زیاد ندارد.

پاکسازی کنید

یکی از باورهای اشتباهی که بعضی ها به آن باور دارند این است که هر روز صبح صورت خود را نشویید به این دلیل که شستشوی بیش از حد می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد. اما باید بدانید که این فقط در صورتی کار می کند که شما بخواهید روزی بیشتر از سه بار صورتتان را تمیز کنید. سعی کنید هر روز صورتتتان را بشویید و اجازه ندهید کثیفی و آلودگی ی وارد منافذ شما شود. متخصصان توصیه می کند قبل از اصلاح از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید تا به کاهش چربی سطح پوست کمک کند. تا زمانی که پوست حساسی ندارید، می ‌توانید از انواع پاک‌ کننده های لایه ‌بردار برای اصلاح استفاده کنید.

نکته مهم : اگر پوست چرب دارید، می توانید صبح ها از یک حوله داغ برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید و برای تقویت طراوت به پوستتان آب سرد بپاشید.

درمان کنید

به دلیل وجود رادیکال‌های آزاد که باعث اکسیداتیو می‌شوند، پوست ما روز به روز آسیب بیشتری می‌بیند. از جمله مواردی که می‌توانند به پوست آسیب زیادی وارد کنند می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

آلودگی هوا

دود سیگار

مواد شیمیایی صنعتی

اشعه ی ماوراء بنفش

از نگاه متخصصان پوست، یکی از راه‌هایی حفظ سلامت پوست مردان استفاده از یک سرم یا کرم ویتامین سی است. بهترین زمان برای استفاده از ویتامین سی ، صبح‌ها پس از شستن صورت و قبل از استفاده از ضد آفتاب است. این کرم یا سرم در برخی موارد می‌ تواند به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد.

از مرطوب کننده استفاده کنید

معمولا کسانی که پوست چرب دارند، پس از اصلاح پوست و استفاده از تیغ یا دستگاه‌ها اصلاح صورت، از حس خشکی پوست اعلام رضایت کرده و هیچ اقدام دیگری انجام نمی‌دهند. این در حالی است که پوست شما پس از اصلاح حساس شده و حتما باید از یک افتر شیو مناسب پوست خود استفاده کرده و بلافاصله پس از آن ضد آفتاب بزنید.

قبل از این گفتیم صبح بعد از شستن پوست حتما از یک سرم ویتامین cاستفاده کنید. بعد از استفاده از این سرم یا سرم آنتی‌ اکسیدان، حتما از یک ضد آفتاب با اس پس اف 30 بالاتر استفاده کنید. کرم ضد آفتاب فقط برای ورزش‌ های ساحلی یا خارج از منزل نیست. قرار گرفتن اتفاقی در معرض نور خورشید، مانند زمانی که به بالکن می‌ روید که کباب درست کنید یا اینکه در کنار پنجره می‌ ایستید که از سلامت خودروی خود مطلع شوید هم می‌تواند آسیب زننده باشد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که هر روز صبح پیش از چیدن میز صبحانه ضد آفتاب زده و شب‌ها قبل از خواب نیز به خوبی صورتتان را تمیز کنید. اما استفاده از ضد آفتاب به تنهایی آن هم زمانی که پوست خشکی دارید، آسیب زننده است، حتما قبل از ضد آفتاب از یک مرطوب کننده‌ی متناسب پوست خود استفاده کنید.

اگر پوستتان چرب است در استفاده از مرطوب کننده احتیاط کنید. اول اینکه حتما مرطوب کننده‌ای مناسب پوست خود استفاد کنید و در نهایت اینکه اگر خیلی حس چربی دارید، سعی کنید فقط صبح از آن‌ استفاده کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است دیدگاه خودتان را بنویسید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد