اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کودک درون شما چه شکلی است؟

همه ما با مفهوم کودک درون آشنا هستیم اما به طور کلی 7 نوع متفاوت از کودک درون وجود دارد که هرکدام از ما تنها یکی از آن را داریم.

به گزارش سایت طلا، چند کهن الگو یا تیپ شخصیتی رایج وجود دارند که معمولا وضعیت کودک درون ما را توصیف می کنند ؛ بسیاری از ما ممکن است با بیش از یک مورد از آنها همخوانی داشته باشیم . نقطه مشترک تمام این کهن الگوها این است که همه آن ها از نیاز کودک درون به دیده ، شنیده و دوست داشته شدن نشأت می گیرند .

پر دستاورد: حس می کند با کسب موفقیت و دستاورد ، دیده و شنیده میشود و ارزشش بالا میرود . برای مقابله با عزت نفس پایین از تاييد بيرونی استفاده می کند . معتقد است که تنها راه برای دریافت عشق از طریق داشتن دستاورد است .

کم دستاورد: به خاطر ترس از انتقاد و شرم از شکست ، خودش را نشان نمی دهد ( خودش را کوچک و دور از نگاه ها نگه میدارد و از تواناییهای خود به طور کامل استفاده نمیکند . ) معتقد است که تنها راه دریافت عشق این است که نامرئی بماند .

مراقب: معمولا از وابستگی نشأت میگیرد . از طريق نادیده گرفتن نیازهای خود ، حس هویت و خود ارزشمندی به دست می آورد . معتقد است تنها راه برای دریافت عشق مراقبت از دیگران و نادیده گرفتن نیازهای خود است.

بله قربان گو: تمام نیازهایش را نادیده گرفته و اگر آب دستش باشد زمین میگذارد تا بتواند به دیگران سرویس بدهد . به احتمال زیاد در دوران کودکی با الگوی " از خودگذشتگی " در اطرافیان خود داشته است و همانند تیپ شخصیتی " مراقب " ، درگیر یک الگوی وابستگی عمیق میباشد . معتقد است که تنها راه برای دریافت عشق این است که هم خوب باشد و هم از خود گذشته .

کودک درون

ناجی یا محافظ بی امان: در تلاش است تا با هدف درمان آسیب پذیری های دوران کودکی خود ، اطرافیانش را نجات بدهد . دیگران را بی دفاع ناتوان و وابسته می داند و بودن در موقعیت قدرت به او حس خود ارزشمندی میدهد . معتقد است تنها راه برای دریافت عشق این است که روی خواسته ها و نیازهای دیگران تمرکز کرده و به آنها کمک کند تا مشکلاتشان را حل کنند .

قهرمان پرست: نیاز به شخص یا قهرمان دارد تا از او پیروی کند . احتمالا از زخمی نشات میگیرد که توسط یک " مراقب " زده شده است . او شخص مراقب را یک ابر انسان بدون خطا میداند . معتقد است که تنها راه دریافت عشق این است که نیازها و تمایلات خود را نادیده بگیرد و به دیگران به شکل یک الگو نگاه کنند تا از آنها نحوه زندگی کردن را یاد بگیرد.

مجلس گرمکن: همان شخص همیشه شاد ، سرزنده و شوخ طبعی است که هیچگاه رنج ، ضعف و آسیب پذیری خودش را نشان نمیدهد . معتقد است که تنها راه برای اینکه حس خوبی داشته باشد و عشق دریافت کند این است که مطمئن شود همه اطرافیانش خوشحال هستند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد