اونس طلا2302.52
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

5 اشتباه تمیز کاری که طعم غذای شما را خراب می کند

ما قبلاً به این اشتباهات در تمیز کاری فکر نکرده بودیم…

اشتباهات تمیزکاری

معمولا پس از پختن یک غذای مفصل، آشپزخانه ما شبیه یک منطقه جنگی به نظر می رسد؛ بنابراین آستین‌هایمان را بالا زده و بلافاصله دست به کار می‌شویم تا آشپزخانه‌ در سریع‌ترین زمان ممکن دوباره زیبا بنظر برسد. وقتی آن کوه ظروف کثیف از بین رفت، اجاق گاز به حالت براق خود برگشت و شیشه‌ها یک بار دیگر با صدای جیر جیر تمیز شدند، با رضایت روی مبل می نشینیم؛ اما آیا واقعا باید راضی باشیم یا اشتباهاتی انجام داده ایم؟

ممکن است با انجام این اشتباهات در تمیز کردن، طعم غذا و نوشیدنی خود را از بین ببرید.

تمیز نکردن دستگاه قهوه ساز (به درستی)

آیا شما یکی از آن دستگاه های قهوه ساز دارید که دانه های قهوه را آسیاب می کند؟ پس مهم است که آن را به صورت روزانه تمیز کنید، به خصوص زمانی که مقدار زیادی قهوه می نوشید. دانه های آسیاب شده قهوه می توانند روغن های خاصی را از خود به جای بگذارند و این روغن ها بر طعم قهوه تازه شما می توانند تأثیر بگذارند.

قرار دادن ماهیتابه و قابلمه در ماشین ظرفشویی

قابلمه و ماهیتابه خود را همیشه باید با دست بشویید؛ اگر آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، لایه محافظشان شروع به جدا شدن می کند و وقتی این لایه از بین رفت، غذای خود را خیلی سریعتر می سوزانید و هیچکس طعم غذای سوخته را دوست ندارد!

فر را به درستی تمیز نکنید!

شما واقعاً مجبور نیستید فر خود را بلافاصله بعد از هر بار استفاده تمیز کنید، مگر اینکه لکه ای ریخته باشد. اگر مثلاً مرغ را آماده کرده اید و مقداری از چربی آن ریخته است, پس کیکی که روز بعد می‌پزید آنقدر که انتظار دارید طعم خوبی نخواهد داشت، پس فوراً فر خود را پس از آلوده شدن به غذایی تمیز کنید.

ظروف پلاستیکی را فوراً نشویید!

ظروف پلاستیکی برای ذخیره و نگهداری هرماده غذایی که می خواهیم کاملاً ایده آل هستند، مخصوصا به این دلیل که می توانید آنها را در ماشین ظرفشویی نیز قرار دهیم. اما آیا غذا را از ظرف پلاستیکی خارج کرده اید؟ پس بلافاصله آن را بشویید. اگر این ظروف را در ماشین قرار دهید و آن را تا چند ساعت بعد روشن نکنید، ظرف بو و طعم غذای داخل آن را جذب می کند، بنابراین دفعه بعد که از همین ظرف استفاده می کنید، طعم غذا مزه خوب و تازه نخواهد داد.

قرار دادن رنده در ماشین ظرفشویی

شما باید همیشه پس از استفاده از رنده خود آنرا با دست بشویید. اگر رنده را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، به درستی تمیز نمی شود و تکه های ریز غذاها باقی مانده و دفعه بعد که از آن استفاده کردید، تکه های قدیمی را وارد غذای تازه خود می کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد