اونس طلا2337.71
مظنه15,076,000
18 گرم3,480,300
ارزش سکه33,966,228
قدیم (بهار)38,800,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع15,000,000

آیا شما مطمئن هستید که به بلوغ عاطفی رسیده اید؟

این 4 نشانه شخصی بلوغ عاطفی را بررسی کنید! چند مورد آن را در خود میابید؟

چرا بلوغ عاطفی مهم است؟

افرادی که از بلوغ عاطفی برخوردار هستند معمولاً در برخورد با موقعیت های مختلف زندگی عاقلانه تر رفتار می کنند و به همین دلیل معمولا در همه زمینه ها، چه شغلی، چه شخصی و ارتباطی موفق تر هستند.

اما از کجا بفهمیم که به بلوغ عاطفی رسیده ایم یا خیر؟ این را می توان با بررسی برخی از علائم بلوغ عاطفی زیر انجام داد. ببینید چند مورد شامل حال شما می شود؟

1. شما نا امیدی و ناکامی را می پذیرید

اولین چیزی که می تواند نشان دهد که آیا شما دارای بلوغ عاطفی هستید، درک اینکه در این زندگی همه چیز همیشه آنطور که می خواهید پیش نمی رود و شرایط زیادی وجود دارد که از کنترل خارج شده و شما را مجبور می کند قرص تلخ ناامیدی را دوستانه بخورید!

فردی که بالغ است دائما به خود فشار نمی آورد یا شکایت نمی کند؛ بلکه، شرایط را تجزیه و تحلیل کرده که چه مراحلی را می تواند بردارد تا بتواند از ناامیدی عبور کند.

2. قبل از تصمیم گیری فکر می کنید

تفاوت بسیار واضحی بین فردی که هنوز کودک است و فردی که از لحاظ ذهنی بزرگسال شده است وجود دارد، ولی مهم ترین این تفاوت را می توان از نحوه تصمیم گیری فرد فهمید. افرادی که بلوغ عاطفی دارند به طور تصادفی تصمیم نمی گیرند و ابتدا مزایا و معایب تصمیم خود را بررسی می کنند؛

اما افرادی که هنوز کودک هستند همیشه احساسات را در اولویت خود قرار می دهند؛ مهم نیست بعد از گرفتن این تصمیم پشیمان خواهند شد یا خیر.

3. سکوت به شما آرامش می دهد

در گذشته ممکن است برای جلب توجه اطرافیان خود تمایل داشتید که همیشه صحبت کنید، اما حالا با پخته تر شدن متوجه شده اید که می توانید از طریق سکوت آرامش کسب کرده و فقط در صورت لزوم صحبت می کنید و ترجیح می دهید که بیشتر گوش کنید. شما معتقدید از طریق گوش دادن، می توان دیدگاه ها یا بینش های بسیاری را دریافت کرد و در نگرش عاقل تر شد.

4. وقتی نا امید هستید، نگرش قربانی ندارید!

وقتی کاری که می خواهید انجام نمی شود، موقعیت را سرزنش نمی کنید و از ذهنیت قربانی که احساس می کند بدشانس است و دنیا نسبت به او بی انصاف است، دوری می کنید.

شما به عنوان یک فرد بزرگسال متوجه می‌شوید که هرکسی این کنترل را دارد که تصمیم بگیرد در مواجهه با شرایط مختلف (از جمله زمانی که چیزی که آرزویش را دارد محقق نشود) چگونه رفتار کند.

اما کسانی نیز هستند که فقط شکایت کرده و اطرافیان را سرزنش می کنند و همیشه نیز ناامید هستند! همه چیز به انتخاب شما برمی گردد.

اینها نمونه هایی از ویژگی های افرادی است که بلوغ عاطفی دارند. آیا شما نیز شامل افراد بالغ می شوید؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد