اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا به دنبال ایجاد سفارتخانه در جزایر سلیمان

همزمان با افزایش تعهدات دیپلماتیک و امنیتی واشنگتن در اقیانوس آرام، وزیر خارجه آمریکا، امروز (شنبه) مدعی شد، چین به دنبال افزایش نفوذ خود در اقیانوس آرام است.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری به فیجی، که در آن با ۱۸ رهبر اقیانوس آرام گفت‌وگویی مجازی خواهد داشت، برنامه‌هایی برای ایجاد سفارتی در جزایر جزایر سلیمان را اعلام خواهد کرد - که از سال ۲۰۱۹ در مناقشه تایوان و چین، از پکن حمایت کرده است.

بلینکن پس از نشستی در ملبورن میان آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا - که در آن این کشورها به تضمین آزادی منطقه هند - اقیانوسیه از فشار و تهدید متعهد شده بودند، به فیجی رفت.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا درباره این سفر گفت: نشانه‌های واضحی مبنی بر عزم چین برای برقراری ارتباطات نظامی در اقیانوس آرام وجود دارد.

این مقام گفت: در حال حاضر، مهم‌ترین مورد چیزی است که در جزایر جزایر سلیمان در حال روی دادن است. کارکنان امنیتی چین، رئیس جمهوری تحت محاصره این منطقه را مورد فشار قرار داده و موجب ایجاد نگرانی‌های زیادی در این منطقه شده‌اند.

در نوامبر گذشته، پس از اینکه مناسه سوگاواره، نخست‌وزیر این کشور از صحبت با معترضانی که از استان مالایتا مخالف تغییر دیپلماتیک با پکن بودند، خودداری کرد، اعتراضات خشونت‌آمیزی در هونیارا، پایتخت جزایر سلیمان، آغاز شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد