اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر نگران از دست دادن حافظه هستید این مکمل ها برای شماست

به طور کلی همراه با افزایش سن قدرت حافظه نیز کاهش پیدا می کند که در موارد حاد منجر به زوال عقل و آلزایمر می شود. حال مصرف برخی از مکمل ها می تواند این فرایند را کاهش دهد.

به گزارش سایت طلا، ساختار مغز همراه با افزایش سن تغییر می کند از این رو رساندن مواد مورد نیاز برای مغز بسیار ضروری است. ما در ادامه به شما مکمل هایی را معرفی خواهیم کرد که می تواند مانع از دست رفتن حافظه شود.

1. روغن ماهی: مغز برای ساخت سلول های عصبی به اسیدهای چرب امگا 3 نیاز دارد که برای حافظه و توانایی فرد برای یادگیری حیاتی هستند، بنابراین مشخص شده است که روغن ماهی می تواند به پیشگیری از بیماری های شناختی و کاهش زوال ذهنی کمک کند.

2. ویتامین B12: ویتامین B12 برای تشکیل سلول های بدن شما ضروری است و کمبود این ویتامین می تواند منجر به کم خونی، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و مشکل در تمرکز شود.

ویتامین B12

3. کولین: کولین یک ماده مغذی مهم است که بدن شما برای عملکرد شناختی به آن نیاز دارد. بدن انسان به طور معمول مقداری از این ماده مغذی را در کبد تولید می کند اما با این حال لازم است مقادیری نیز از طریق غذا و مکمل ها دریافت شود.

4. رودیولا رزا: این ماده که با نام ریشه طلایی نیز شناخته می شود گیاهی است که به خواص تقویت کننده قابل توجه آن برای مغز معروف است. از آثار آن می توان به بهبود حافظه و اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد.

5. باکوپا مونیری: این مکمل نیز از گیاهی با همین نام به دست می آید که محققان باور دارند می تواند فراید زیادی برای مغز داشته باشد. از جمله آثار این گیاه بر روی مغز می توان به بهبود حافظه و همچنین تقویت عملکرد شناختی اشاره کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد