اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اجاقی که با آب کار می کند!

مرد آفریقایی اجاقی طراحی کرده که سوخت آن آب است.

به گزارش سایت طلا، یک مرد اهل منطقه جِکادافاری در ایالت گُمبه نیجریه، اجاق خوراک پزی‌ای را طراحی کرده که یک نوآوری در صنعت تولید به شمار می‌رود.

بنا به گزارش Daily Times، این اجاق که توسط «هادی عثمان» طراحی شده نیازی به گاز یا نفت ندارد و با آب کار می‌کند. در ویدئویی که در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر شده است او نحوه کارکرد اجاقی را که طراحی کرده نشان می‌دهد.

این تکنسین برق که فرستنده رادیویی منطقه را نیز اداره می‌کند به دنبال شرکت و موسساتی برای پشتیبانی و تولید انبوه محصولش است. او در مورد معامله با موسسات خوش بین است و امیدوار است بتواند تولید انبوه آن را آغاز کند.

هادی در این باره گفت: «من امیدوارم شرکت ها، موسسات و نهاد‌های مربوطه بتوانند از این پروژه من حمایت کنند تا با تولید انبوه این محصول افراد بدون نیاز به نفت سفید یا گاز برای تهیه مواد خوراکی از آن استفاده کنند.

بنا به این گزارش» مکس چینا» از نیجریه پیشتر نام خود را در کتاب رکورد با طراحی اجاق بدون دود ثبت کرده بود. ویژگی منحصر به فرد این اجاق گاز تبدیل گرمای اجاق به برق بود که برای کاربر از طریق یک پورت usb امکان شارژ تلفن همراه وجود داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد