اونس طلا2414.52
مظنه14,541,000
18 گرم3,356,800
ارزش سکه32,760,873
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

واکسن پاستو کووک ایمنی ۱۰۰ درصد در برابر سویه اومیکرون ایجاد می‌کند

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: تزریق واکسن پاستوکووک ایمنی ۱۰۰ درصد در برابر سویه اومیکرون ایجاد می‌کند و این واکسن مجوز مصرف برای بزرگسالان و کودکان دارد.

به گزارش سایت طلا، رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: تزریق واکسن پاستوکووک ایمنی ۱۰۰ درصد در برابر سویه اومیکرون ایجاد می‌کند و این واکسن مجوز مصرف برای بزرگسالان و کودکان دارد.

علیرضا بیگلری روز شنبه در نشست خبری مجازی افزود: پاستوکووک بی‌خطرترین واکسن علیه کرونا است و برنامه ما آن بود، افرادی که ۲ دز این واکسن را تزریق می‌کنند، برای دز سوم پاستوکووک پلاس را تزریق کنند و برای کودکان زیر ۱۸ سال نیز تزریق ۲ دز کافی است.

وی ادامه داد: پاستوکووک در کوبا در مقابل واریانت بتا و در ایران در مقابل واریانت دلتا مورد آزمایش قرار گرفته و ۹۶ درصد ایمنی‌زایی داشته است.

بیگلری با بیان اینکه اکنون ظرفیت تولید واکسن پاستوکووک ماهانه پنج میلیون دز در کشور است، گفت: تزریق ۲ دز این واکسن در کودکان کافی است و از دز سوم (پاستوکووک پلاس) برای آنها استفاده نمی‌شود اما در بزرگسالان باید هر سه دز استفاده شود که این موضوع نشان دهنده تفاوت استفاده از واکسن پاستوکووک برای کودکان و بزرگسالان است.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به بررسی اثربخشی پاستوکووک و پاستوکووک پلاس بر روی افرادی که ۲ دز سینوفارم یا آسترازنکا دریافت کرده‌اند، گفت: همه‌گیری کرونا باعث شده یکی از بی‌خطرترین واکسن دنیا را تولید کنیم.

به گفته بیگلری، فناوری واکسن پاستوکووک در دنیا منحصر به فرد بوده و تنها واکسنی است که در دنیا بی‌نظیر و از دز بوستر برخوردار است.

وی افزود: بهترین کار برای پیشگیری از انتقال اومیکرون در جامعه، قرنطینه و دور ماندن از سایر افراد خانواده و استفاده از ماسک است و حتی کسانی که واکسن زده‌اند، نباید تصور کنند که می‌توانند بدون ماسک در جامعه تردد کنند.

استقبال مردم از تزریق واکسن پاستوکووک

بیگلری تصریح کرد: استقبال مردم از تزریق واکسن پاستوکووک خوب است و با توجه به این استقبال ،حداقل پنج ماه زمان نیاز داریم تا واکسن بیشتری وارد بازار شود.

وی با اشاره به تولید کیت‌های تشخیصی، گفت: کیت‌های تشخیصی برای سویه اومیکرون را برای موارد خاصی به کاربرده و استفاده می‌کنیم و برای تشخیص اولیه لازم نیست از کیت اومیکرون استفاده شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران خاطرنشان کرد: با توجه به غالب شدن سویه اومیکرون، اگر تست کووید ۱۹ بیمار مثبت شد، فرض را بر این می‌گذاریم که فرد به اومیکرون مبتلا شده و باید در قرنطینه خانگی بماند و اصول بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد