اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل فنی قیمت طلا، فلز زرد به کدام سو حرکت خواهد کرد؟

قیمت طلا در هفته گذشته صعود قابل توجهی را از خود نشان داد و بیش از یک درصد در هفته رشد کرد. از صبح امروز نیز قیمت این فلز ارزشمند به حرکت صعودی خود ادامه و رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در بالای محدوده 1820 دلار در حال تثبیت شدن می باشد تا در ادامه به سمت مقاومت اصلی خود در 1830 دلار حرکت کنند.

هم اکنون در لحظه نگارش این خبر قیمت هر اونس طلای جهانی با نزدیک به 5 دلار رشد روزانه، در عدد 1823 دلار در حال معامله است. نقره نیز با 0.13 دلار افزایش به بالاتر از 23 دلار دست یافته و در عدد 23.09 دلار قرار دارد.

در صورتی که بازده ده ساله خزانه داری آمریکا زیر 1.7 درصد تثبیت گردد قیمت طلا می تواند از محدوده کلیدی 1830 دلار عبور کند. اما اگر بازده بار دیگر به سمت 1.8 درصدی حرکت کند قیمت طلا ممکن است وارد یک روند نزولی شود.

به نظر می‌ رسد ناحیه مقاومت کلیدی در 1830 دلار تشکیل شده است، جایی که فیبوناچی 23.6% اصلاحی روند صعودی که از اکتبر آغاز شد و در اواسط نوامبر به پایان رسید، قرار دارد.

در صورتی که فشار فروش دلار افزایش پیدا کرده و طلا بتواند بالاتر از 1830 دلار قرار بگیرد، طلا ابتدا مقاومت 1850 دلاری را در پیش دارد و عبور از ان مقاومت 1870 دلاری را فعال می سازد.

از طرف دیگر سطح حمایت کلیدی طلا در نقطه 1800 دلار قرار دارد که در صورت شکسته شدن و تبدیل شدن همین سطح به مقاومت، دو حمایت بعدی قیمت طلا یعنی 1790 و 1780 دلار فعال خواهند شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد