اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000
گزارش آگهی

توزیع رایگان خوراک طیور در بین کشاورزان آسیب دیده در سیل های اخیر

در پی بارش های اخیر باران و سیلاب در مناطق جنوبی کشور به ویژه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش از استان خوزستان و استان هرمزگان بسیاری از ذخایر خوراک دام و طیور کشاورزان منطقه نیز از بین رفت.

در پی بارش های اخیر باران و سیلاب در مناطق جنوبی کشور به ویژه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش از استان خوزستان و استان هرمزگان بسیاری از ذخایر خوراک دام و طیور کشاورزان منطقه نیز از بین رفت. از دست رفتن خوراک دام ها از یک طرف و کمبود آن به دلیل خشکسالی های امسال از طرفی دیگر کشاورزان، مرغداران و دامدارن منطقه را با مشکل جدی در تهیه خوارک دام و طیور مواجه کرده است. استان خوزستان قطب کشاورزی و محصولات زراعی است و کمبود تولید محصولات زراعی در این استان به طور حتمی بر زنجیره تولید و تأمین خوراک دام و طیور تأثیر بسزایی میگذارد. از این رو دولت در زمان وقوع بلایای طبیعی جهت حمایت و کمک به کشاورزان تمهیداتی اندیشیده است.

در راستای حمایت از کشاورزان عزیز، دولت از طریق جهاد کشاورزی اقدام به توزیع رایگان خوراک دام در برخی استان ها نمود. یکی از این مناطق سیل زده استان هرمزگان بود که به لطف پیگیری های مدیر جهاد کشاورزی قشم بیش از یک هزار و 350 تن خوراک یارانه ای در قشم توزیع گردید. همچنین جهت حمایت از کشاورزان این منطقه موضوع افزایش سهمیه نهاده های دامی نیز در حال پیگیری است که انشالله تایید خواهد شد.

همچنین در استان خوزستان نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی گزارشی از توزیع رایگان نهاده ها در زمان وقوع بلایای طبیعی ارائه داد که بیش از 2 هزار تن خوراک دام در جریان سیل، زلزله و خشکسالی اخیر در بین دامداران و مرغداران توزیع شده بود.

استان خوزستان ظرفیت کشاورزی و دامپروری بالایی را دارد که در صورت بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود مطمئنا امنیت غذایی مردم به خطر نخواهد افتاد. تابستان گذشته نیز در دشت آزدگان استان خوزستان نیز به دلیل تنش کم آبی، 600 تن خوراک دام به شکل رایگان در اختیار دامداران قرار گرفت.

در نیمه اول دی ماه نیز چهار هزار و 800 تن خوراک دام و طیور از جمله جو در بین عشایر و دامدارن استان خوزستان توزیع گردید.

استان کرمان نیز از دیگر استان هایی بود که در دی ماه مناطق زیادی از این استان دچار سیل زدگی شدند. از آنجایی که بخش زیادی از طرح های اشتغال در جنوب کرمان مربوط به دامپروری و کشاورزی است، خسارت جدی به بخش کشاورزی وارد شد. در راستای حمایت از کشاورزان سیل زده استان کرمان، مدیر کل کمیته امداد استان از توزیع بیش از 210 تن نهاده دامی رایگان به کشاورزان خسارت دیده خبر داد. این نهاده های رایگان توسط معاونت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی به ارزش 10 میلیارد ریال خریداری شده و در ببین مجریان طرح های اشتغال دامداری جنوب استان کرمان توزیع شد.

حمایت از دامداران و واحدهای پرورش طیور در زمان کمبود نهاده ها و یا وقوع بلایای طبیعی همیشه باید پیگیری شود. چرا که عدم توجه به نیازهای این صنعت باعث کاهش تولید و از طرفی دیگر باعث افزایش قیمت ها و افزایش تورم میشود. کشور ما ایران دارای شرایط آب و هوایی مختلف می باشد و همواره با پدیده هایی از جمله سیلاب یا خشکسالی مواجه است. موضوع سیل و یا خشکسالی به دلیل اثرات مخربی که بر صنعت کشاورزی و دامپروری دارد همیشه باید یکی از عمده ترین مسائلی باشد که مسئولین محترم برای مقابله با آن باید تدابیر لازم را اتخاذ نماید.
منبع : https://easy-bator.com

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد