اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این ماده مخدر خطرناک چه بلایی بر سر اعضای بدن شما می آورد؟

شاید به امروز اسم ماده مخدری به نام ماریجوانا به گوشتان خورده باشد که به عقیده مصرف کنندگان این ماده نوعی گیاه غیر مخدر است که هیچ وابستگی نمی آورد اما آیا می دانید با بدن شما چه می کند؟

به گزارش سایت طلا، امروزه نام مخدر معروفی به نام ماریجوانا یا علف بسیار به گوش می خورد که برخی فکر می کنند این ماده خطری برای سلامتی آن ها ندارد و برای آن ها باعث وابستگی نمی شود در صورتی که این افراد سخت در اشتباه هستند.

در این مطلب اثراتی که این ماده مخدر پس از کشیدن بر روی اعضای بدن می گذارد را بررسی خواهیم کرد.

1. دستگاه تنفسی

دود ماریجوانا مثل دود تنباکو از مواد شیمیایی سمی زیادی مثل آمونیاک و هیدروژن سیانید تشکیل شده . این مواد علاوه بر این که دستگاه تنفس را تحریک کرده و منجر به سرفه مزمن ، عطسه و ترشح مخاط می شوند ، ریسک ابتلا به سرطان ریه را هم بالا می برند . این مواد علائم بیماری هایی مثل آسم را نیز شدیدتر می کنند .

2. در گردش خون

علاوه بر این ، THC با گشاد کردن رگ ها باعث می شود که چشم هایتان قرمز شود و در اثر کاهش فشار خون ، تاری دید و اختلالات بینایی برای چندین ساعت ایجاد شود .

3. در مغز

THC اثرات زیادی روی مغز دارد . با تحریک مغز باعث ترشح دوپامین می شود که همین دوپامین منجر به اعتیاد به ماریجوانا می شود به طوری که در اثر ترک آن علائم تحریک پذیری ، بی خوابی و کاهش اشتها در فرد به وجود می آید .

ماریجوانا

4. در دستگاه گوارش

علاوه بر آسیب هایی که استنشاق ماریجوانا به حلق و گلو می زند ، دیده شده که مصرف آن باعث افزایش اشتها می شود . این موضوع وزنتان را بالا برده و شما را از اندام سالم مورد نظرتان دور می کند . قطعا برای کسانی که می خواهند افزایش اشتها و افزایش وزن داشته باشند ، راه های بسیار سالم تر و موثرتری برای این کار وجود دارد و مصرف ماریجوانا گزینه ی مناسبی نیست .

5. در سیستم ایمنی

تحقیقاتی که روی حیوانات انجام شده نشان داده که THC با سرکوب سیستم ایمنی باعث ضعیف شدن آن شده و بدن در معرض ابتلا به عفونت ها و بیماری های مختلف قرار می گیرد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد