اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ارزش لیر دوباره نزولی شد

طی ساعات گذشته لیر ترکیه به روند رشد ارزش چند روز گذشته خود خاتمه داد و ۶.۲ درصد سقوط کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از فارس، با شروع معاملات امروز بازار جهانی ارز، لیر ترکیه به روند ۵ روزه رشد ارزش خود خاتمه داده و ۶.۲ درصد کاهش یافت.

در حالی که امروز برابری لیر برابر دلار ۱۱.۳ بود اما در ساعت ۱۳ و 42 دقیقه به وقت استانبول به ۱۱.۵ لیر در برابر دلار افت کرد. با احتساب افت امروز در سال ۲۰۲۱ لیر 34 درصد کاهش داشت. در واقع لیر ترکیه در سال ۲۰۲۱ در میان ارزهای بازار های نوظهور بدترین عملکرد را داشته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز جمعه گفته بود که با اقداماتی که دولت این کشور در پیش گرفته لیر به صورت تدریجی ثبات خود را پیدا خواهد کرد.

بانک مرکزی ترکیه نیز گفته که مقامات این کشور درحال مداخله در بازار ارزی این کشور هستند. این اقدامات باعث شد تا طی هفته گذشته ارزش لیر انجام 54 درصد رشد کند و از حدود ۱۸ لیر در برابر دلار در ابتدای هفته به حدود ۱۲ لیر در برابر دلار برسد.

ابراهیم آکسوی، کارشناس ارشد موسسه اچ اس بی سی استانبول، می‌گوید: در صورتی که روند مداخلات ارزی بانک مرکزی ترکیه متوقف شود احتمالا شاهد ریزش ارزش لیر خواهیم بود.

خبرآنلاین نوشت:در بازار تهران نیز هر لیر ترکیه امروز نسبت به روز گذشته ۷۰ تومان ارزان شده است و ۲ هزار و ۶۳۰ تومان قیمت خورده است؛ در یک هفته گذشته هر لیر ترکیه در بازار تهران ۹۵۰ تومان گران شده است و در یک ماه گذشته نیز قیمت این ارز ۲۹۰ تومان افزایش یافته است.

گفتنی است که نسبت به سال گذشته این موقع هر لیر ترکیه ۷۷۰ تومان ارزان شده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد