اونس طلا2302.52
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

خانم های عزیز این رژیم غذایی را در این ایام ویژه از دست ندهید

تمامی خانم ها هر ماه به علت عادت ماهانه با این مسئله رو به رو هستند باید با دردهای شدید و بی حالی زیادی کنار بیایند اما این رژیم به درمان این دردها کمک می کند.

به گزارش سایت طلا، داشتن یک تغذیه مناسب در ایام عادت ماهانه کمک بسیار زیادی می تواند در درمان درد، بی حالی، خستگی و ضعف و شدت خونریزی داشته باشد.

زنجبيل التیام درد پریودی

زنجبیل به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی دردهای عضلانی را کاهش می دهد و همچنین باعث کم شدن حالت تهوع می شود . چای زنجبیل گرم یک گزینه ی خیلی خوب در این دوران است . البته مواظب باشید که در خوردن زنجبیل زیاده روی نکنید چون باعث سوزش سر دل و دل درد می شود .

مصرف شیرینی جات را کم کنید

مصرف شکر در حد متعادل مشکلی ندارد اما مصرف زیاد آن باعث بالا رفتن و سپس افت سریع قند خون می شود که این موضوع ، مود شما را بیشتر از قبل خراب میکند . اگر در این دوران احساس افسردگی ، مضطرب یا مودی بودن دارید قطعا پایین نگه داشتن مصرف شکر به شما کمک می کند .

تغذیه

زرد چوبه به غذا هایتان اضافه کنید

می توانید روی سبزیجات ، برنج ، سوپ و حتی چای زردچوبه بزنید . مطالعات نشان داده که افرادی که از زردچوبه استفاده کرده اند ، درد کمتری را در دوران پریود تجربه کرده اند. این موضوع می تواند ناشی از خاصیت ضدالتهاب این ادویه باشد .

آهن مورد نیاز بدن خود را تامین کنید

مرغ ، ماهی ، برگ های سبز مثل اسفناج و کلم برگ ، عدس و لوبیا منابعی سرشار از آهن هستند که خوردنشان در دوران پریود واجب است . گوشت قرمز هم مقدار زیادی آهن دارد اما توصیه می شود که در این دوران کمتر مصرف شود چرا که در آن ماده ای به نام پروستاگلاندین وجود دارد که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث انقباض دیواره ی رحم می شود اما سطح بالای آن باعث بیشتر شدن دل درد می شود.

حساسیت های ژنتیکی بدن تان را به مواد غذایی مختلف بشناسید

بدن خودتان و حساسیت های آن را بشناسید . اگر حساسیت ژنتیکی به لاکتوز دارید ، در این دوران شیر نخورید . اگر حساسیت به گلوتن دارید ، غذاهای بدون گلوتن مصرف کنید . رعایت کردن این نکات باعث می شود که این دوران را راحت تر پشت سر بگذارید .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد