اونس طلا2302.83
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

خوش‌بینی روسیه به مذاکرات وین؛ ازسرگیری گفتگوها قبل از پایان سال

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر این که شانس خوبی برای حصول توافق در روند مذاکرات وین وجود دارد، گفت که این مذاکرات پیش از پایان سال جاری میلادی(و بعد از تعطیلات کریسمس)، از سر گرفته خواهد شد.

لاورف این مطلب را در گفت و گویی با شبکه روسی راشا تودی عنوان کرد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مذاکره کنندگان وین در حال کار روی بسته ای از پیشنهادها با هدف احیای برجام هستند و شانس زیاد وجود دارد که این اتفاق رخ دهد.
لاوروف گفت: ما به همراه دوستان چینی مان و با درک مشخصی از طرف های اروپایی به هماهنگ سازی این مساله رسیدیم که بسته ای از گام های متقابل وجود داشته باشد و این همان چیزی است که مذاکره کنندگان در وین اکنون در حال انجام آن هستند.
وی افزود: مذاکره کنندگان برای تعطیلات کریسمس استراحت کوتاهی می کنند و قبل از پایان سال جاری میلادی، مذاکرات از سر گرفته می شود.
به گزارش ایرنا، دور هفتم مذاکرات وین روز جمعه گذشته و پس از نزدیک به سه هفته گفت‌وگوهای فشرده دیپلماتیک و فنی در شرایطی به پایان رسید که سه کشور اروپایی برغم مقاومت و انکار طولانی مطالبات ایران از مواضع خود عقب نشینی کرده و به این ترتیب مذاکرات درباره متن مشترکی که با مواضع ایران منطبق است در دور آتی پیگیری خواهد شد.
دیپلمات‌های ارشد ایران و گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا هفته گذشته سرانجام پس از ساعت‌ها گفت‌وگو در هتل کوبورگ وین، به دو سند دست یافتند که دیدگاه‌ها و پیشنهادات تمام هیات‌ها را درباره دو موضوع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای شامل می‌شود. این سند به معنای توافق برای احیای تعهدات و توافقات سال ۱۳۹۴ به حساب نمی‌آید بلکه مبنایی خواهد بود برای ادامه مذاکرات در دور هشتم که قرار است چند روز دیگر از سرگرفته شود.
دست‌یابی به این مرحله به دلیل مواضع غیرسازنده و مقاومت سه کشور اروپایی به شدت کند پیش‌رفت. نمایندگان انگلیس، آلمان و فرانسه در طول مذاکرات به طور غیر موجهی اصرار داشتند که گفت‌وگوها در چارچوب پیش‌نویس وین ۶ که میان گروه ۱+۴ و دولت سابق ایران به جمع‌بندی رسیده بود، پیگیری شود. اما بر اساس استدلال‌های ارائه شده و مواضع اصولی، منطقی و مشروع هیات جمهوری اسلامی ایران طرف‌ اروپایی مجاب شد که دیدگاه‌های ایران به عنوان مبنایی برای مذاکرات جدی و نتیجه‌بخش پذیرفته شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد