اونس طلا2414.52
مظنه14,476,000
18 گرم3,341,700
ارزش سکه32,614,428
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

بهترین رژیم غذایی برای مغز بعد از 65 سالگی

همراه با افزایش سن استفاده از غذا های مفید برای مغز بسیار ضروری می شوند چرا که انسان در معرض بیماری های شناختی و زوال عقل مانند آلزایمر قرار می گیرد.

به گزارش سایت طلا، تحقیقات جدید نشان داده است که سلامت مغز با سلامت روده ارتباط بسیار نزدیکی داشته و برای اینکه مطعن شوید مغزتان سالم است، باید مطمعن شوید که روده سالمی دارید.

محققان بیش از 850 فرد بالای 65 سال در دو منطقه متفاوت فرانسه را مورد تحقیق قرار دادند. آن دسته از افراد که غذا های حاوی پلی فنول بیشتری مصرف می کردند و میکروبیوم روده آن ها سالم تر بود خطر کمتری برای ابتلا به زوال عقل نشان دادند.

کریستینا آندرس لاکئووا، سرپرست تیم تحقیق، گفت: نکته مهم این مطالعه این است که مصرف بیشتر میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذاهای گیاهی، پلی‌ فنول‌ ها و سایر ترکیبات زیست فعال را فراهم می‌کند که می‌تواند به کاهش خطر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک کند.

سیب

وی همچنین اضافه کرد که افراد در سنین بالا باید کمتر از هر زمان دیگری غذا های حاوی شیرین کننده های غیر طبیعی مصرف کنند چراکه تاثیر منفی زیادی بر روی روده گذاشته و تحقیقات نشان می دهد که در زوال عقل نیز تاثیر دارند.

غذا هایی که در این تحقیق نشان داده شد برای روده بسیار مفید هستند شامل سیب، بلوبری، کاکائو، قهوه، چای سبز، قارچ، انواع مرکبات و انار بود که مصرف منظم آنها به افراد بالای 65 سال پیشنهاد می شود.

محققان این مطالعه می گویند چیزی که از اهمیت بالایی برخوردار است حفظ باکتری های مفید روده در سطح بالا است که با مصرف این غذا ها، غذا های حاوی فیبر بالا و همچنین انواع غذا های پروبیوتیک می توان آنها را افزایش داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد