اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جهت حرکت طلا نزولی شد + تحلیل فنی

با شروع امروز و باز شدن بازار ها، قیمت طلا ابتدا افزایش یافت اما در ادامه روز روند آن نزولی شد.

به گزارش سایت طلا، فلز زرد صبح امروز یک تلاش صعودی از خود نشان داده و قیمت آن تا 1785 دلار نیز رشد کرد اما در ادامه روز دچار نوسان شده و جهت حرکت آن نزولی شد.

در لحظه نگارش این خبر هر اونس طلای جهانی 1780 دلار قیمت دارد که 2 دلار کاهش در روز را تجربه کرده است. مهم ترین عاملی که بر روی قیمت طلا فشار نرولی ایجاد می کند تغییر سیاست های فدرال رزرو در جهت افزایش نرخ بهره به شمار می رود.

به نظر می رسد سرمایه گذاران متقاعد شده اند که فدرال رزرو برای کنترل فشار های تورمی بالا، سیاست های مالی سخت گیرانه تری را اعمال کند که در نتیجه آن قیمت طلا کاهش پیدا خواهد کرد.

حتی گزارش ضعیف مربوط به مشاغل غیر کشاورزی ایالات متحده که در روز جمعه منتشر شد نیز نمی تواند مانع تغییر سیاست های فدرال رزرو برای کنترل تورم شود.

از طرف دیگر ریسک پذیری در بازار بار دیگر افزایش پیدا کرده که در نتیجه منجر به بهبود بازده اوراق قرضه شده است و در نتیجه آن نیز دلار آمریکا قوی تر شده و فشار نزولی مضاعفی به طلا وارد شد.

افزایش ریسک پذیری در بازار ناشی از گزارش هایی بود که نشان می داد مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا علائم خفیف تری داشتند و نگرانی بسیاری از سرمایه گذاران کاهش یافت.

از منظر فنی، عدم توانایی طلا برای عبور از میانگین 100 و 200 روزه خود در عدد 1792 دلار و همچنین باقی ماندن در زیر سطح روانشناختی 1800 دلار روند منفی را تایید می کند.

دو حمایت کلیدی طلا که صورتی که روند نزولی تشدید شود محدوده 1760 و در ادامه محدوده 1751 تا 52 دلار می باشد. از طرف دیگر در شرایطی که قیمت طلا به بالای 1800 دلار بازگردد دو محدوده مقاومتی 1810 تا 15 دلار و 1832 تا 34 دلار برای آن لحاظ می گردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد