اونس طلا2388.69
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

پلاسکو با یاد آتش نشانان در آستانه افتتاح قرار گرفت

ساختمان پلاسکو در تهران در دی ۱۳۹۵ در پی آتش‌سوزی فروریخت. این حادثه به کشته شدن ۱۶ آتش‌نشان که برای کنترل حادثه رفته بودند انجامید.

پس از پنج سال، امروز ۱۳ آذر ،خبرگزاری‌های ایران از ساختمان پلاسکوی جدید با نام «پلاسکو ۱۴۰۰» تصاویری منتشر کرده‌اند و خبرداده‌اند که آماده بهره‌برداری است.

گفته شده این ساختمان ۲۰ طبقه ارتفاع دارد و هر یک از طبقات به نام یکی از آتشنشانانی که جانشان را در این حادثه از دست داده نام‌گذاری شده است. بر روی سقف این ساختمان هم محل فرود بالگرد وجود دارد.

در طی این سالها برخی از کسبه ساختمان پلاسکو به مکان دیگری منتقل شده بودند و بحث‌هایی هم در مورد نحوه و روند بازسازی این ساختمان وجود داشت.

سه روز پس از حادثه پلاسکو محمد سعیدی کیا، رییس بنیاد مستضعفان، وعده داد که ساختمان جدید دو ساله ساخته می‌شود. درباره ساخت این ساختمان جدید اما اختلاف نظرهایی بین شهرداری و این بنیاد وجود داشت. آن زمان هزینه پروانه ساخت و پارکینگ‌ از جمله اختلافات اصلی بود.

ساختمان یا پاساژ پلاسکو در ابتدا با هفده طبقه، از جمله اولین ساختمان‌های مرتفع در ایران بود که در سال ۱۳۴۱ تکمیل شد. این ساختمان توسط حبیب‌الله القانیان ساخته شد که سازنده و مالک ساختمان مرتفع دیگری به نام ساختمان آلومینیوم نیز بود.

القانیان، که از تاجران و صاحبان صنایع عمده ایران محسوب می‌شد، ریاست انجمن یهودیان ایران را هم برعهده داشت. او چند روز پس از انقلاب دستگیر و چند ماه بعد به دستور صادق خلخالی، قاضی شرع دادگاه انقلاب، اعدام شد.

حبیب‌الله القانیان اولین کارخانه تولید لوازم پلاستیکی را با نام پلاسکو و اولین کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم را در ایران تاسیس کرده بود.

اموال حبیب‌الله القانیان، از جمله ساختمان پلاسکو پس از انقلاب مصادره شد و در اختیار بنیاد مستعضفان قرار گرفت و در سال‌های اخیر محل فعالیت تعداد قابل توجهی واحدهای تجاری به خصوص توزیع کنندگان پوشاک بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد