اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحقیقات جدید نشان می دهد که این ویتامین التهاب را کاهش می دهد

التهاب یک واکنش طبیعی بدن می باشد که در ابتدا مفید بوده اما اگر شکل مزمنی به خود بگیرد بسیار خطرناک است. حال تحقیقات جدید نشان داده اند که یک ویتامین می تواند التهاب را کاهش دهد.

به گزارش سایت طلا، اگر مدتی است اخبار تغذیه را دنبال می‌کنید، احتمالاً می‌دانید که در حالی که التهاب یک فرآیند طبیعی و مفید است؛ اما التهاب مزمن می‌ تواند پیامد های ناخوشایندی برای سلامتی ایجاد کند.

البته عادت هایی وجود دارد که می‌ توانید برای کنترل التهاب خود به کار ببرید، مانند افزودن برخی گیاهان دارویی به رژیم غذایی، کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و لذت بردن از فعالیت بدنی منظم.

حال یک مطالعه جدید روی سلول‌ های بیماران COVID-19 نشان می‌دهد که ویتامین D ممکن است نقش کلیدی در مبارزه با التهاب خطرناک مرتبط با این بیماری داشته باشد.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه پردو و انستیتوی ملی بهداشت در مجله Nature Immunology منتشر شد، سلول‌ های ریه‌های هشت فرد مبتلا به این بیماری را از جهت چگونگی واکنش ایمنی بدن را که سلول‌ها را ملتهب می‌کرد و نقش ویتامین D در آن بررسی کرد.

ویتامین دی

بهداد افضلی، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: به‌طور کلی، ما دریافتیم که ویتامین D بخشی از مکانیسمی است که عملکرد های التهابی این سلول‌ ها را خاموش می‌کند و این کار را با تنظیم بیان ژن‌ های خاص انجام می‌ دهد.

وی در ادامه اشاره کرد که این ویتامین می تواند تاثیر مفیدی بر روی پیشگیری و درمان این بیماری بگذارد اما نمی توان آن را به عنوان داروی بیماری کووید 19 در نظر گرفت و اشاره کرد که بهتر است همه افراد ماسک بزنند، واکسن بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

البته این بدان معنا نیست که ویتامین دی مصرف نکنید. بلکه بدان معناست که در کنار مصرف ویتامین دی، دیگر اقدامات اساسی را برای مبارزه با بیماری کرونا انجام دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد