اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا ژنتیک می تواند باعث چاقی و افزایش وزن شود یا این یک دروغ است؟

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که تمام مسئله چاقی خود را به گردن به ژنتیک می اندازید اما با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد تمام مشکل چاقی شما به دلیل ژنتیک نیست.

به گزارش سایت طلا، شاید ((جمله هایی مثل من ژن چاقی دارم برای همین نمیتونم جلوی خودم رو بگیرم)) را شنیده باشید این جمله هایی هستند که معمولا افرادی که اضافه وزن دارند و چاق هستند در توجیه و پرخوری هاشون میگن و پافشاری می‌کنند که چون ژن چاقی دارند باعث شده که اینجوری چاق بشن

در جواب این افراد باید بگوییم که یکی از محکم ترین باورهای غلط در مورد چاقی یا لاغری، چون ژنتیک تنها حدود ۲۵ درصد در این زمینه نقش دارد و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم ژن ها در واقع یک جور شرایط پایه‌ای را خلق می‌کنند اما الزاماً باعث چاقی کسی نمی شود.

چیزی که ژن منتقل کرده در واقع اشتهای ما است ترجیحات و تمایلات غذایی مثل میل به شیرینی و چربی توسط ژنتیک کنترل می شود به طور متوسط کسانی که این نوع ژن را دارند ۱۲۵ تا ۲۸۰ کالری بیشتر از بقیه افراد دریافت می کنند.

چاقی ژنتیکی

در واقع علت اصلی چاقی شرایط محیطی و سبک زندگی و تغذیه هست زندگی کردن در محیطی که مواد غذایی پرکالری به طور مداوم در دسترستان است و اراده ضعیف و بی‌توجهی به سالم خوری باعث افزایش وزن و چاقی تان می شود.

به طور کلی عوامل زیادی در چاق شدن و افزایش وزن شما موثر هستند از جمله ژنتیک، استرس، کم تحرکی، کمبود خواب، پرخوری، اختلالات هورمونی، سندرم تخمدان پلی کیستیک و داشتن عادت های تغذیه ای نامناسب. شما به راحتی با اصلاح این موارد می توانید مانع از افزایش وزن خود شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد