اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

8 عنصر مهم که زندگی مشترک شما را تا ریشه نابود می کند

روانشناسان هر روز زوج هایی را مشاوره می دهند که مشکلات آن ها اغلب نه بخاطر خیانت، نه اعتیاد و نه اذیت و آزار است. آن ها در واقع مرگی آرام و تدریجی را کنار هم تجربه می کنند.

به گزارش سایت طلا، عباراتی مثل، «ما خیلی با هم فرق داریم» و «زندگی خوبی برای ما باقی نمونده»، با اینکه خیلی معصومانه به نظر می رسن، اما شدیداً کشنده هستن.

عوامل مختلفی میتونن سد راه زندگی زناشویی بشن که عمدتاً جزئی هستن و به چشم نمیان.برای اطمینان از موفقیت زندگیتون باید مراقب این عوامل باشین:

اولویت‌های خانوادگی

مهمترین منبع استرس‌زا در روابط بیشتر زوج‌ها، روابطیه که خارج از حدود زندگی شماست. باید بدونین که وقتی به همسرتون «بله» گفتین، یعنی اون رو به همه آدم‌های توی زندگیتون مقدم کردین.

فقدان ارتباط کلامی

این یک حقیقت تلخه که زوج‌ها به طور متوسط فقط چند دقیقه در روز با هم ارتباط کلامیِ باکیفیت دارن. شلوغی های زندگی خیلی راحت شما رو درگیر خودش می‌کنه و باعث میشه تا شما نتونین با همسرتون صحبت کنین. اما زندگی بدون ارتباط کلامی زندگی زناشویی موفقی نیست. سعی کنین برای حرف زدن با همدیگه وقت بگذارین.

زندگی مشترک

تکنولوژی

این یک واقعیته، خیلی از ما همیشه و در همه حال این عامل خطرناکِ برهم‌زننده روابط رو همیشه با خودمون حمل می‌کنیم و خیلی مواقع دست‌کم میگیریم. خیلی از ما وقت خودمون رو توی دنیای مجازی تلف میکنیم بدون اینکه وقتی رو برای صمیمی‌تر کردن رابطه با همسرمون بگذاریم.

خودخواهی

ازدواج یک درس دائمی و بزرگ از خودخواه نبودن ماست و ما یا اجازه میدیم که این تجربه ما رو بهتر کنه و یا تلخ‌تر میشیم. اینکه کسی رو بر خودمون مقدم کنیم، کار سختیه؛ چون ذات ما طوریه که خودمون رو به همه چیز و همه کس مقدم بدونیم. ما برای دوست داشتن، باید خلاف جهت طبیعت شنا کنیم. تجربه نشون داده که نتیجه این تلاش، پیشگیری از هرگونه تعارض با همسر و تضمین آرامش در زندگیه.

نبخشیدن همدیگر

بخشیدن و فراموش کردن یکی نیستن. وقتی نتونیم این رو بفهمیم، ناراحتی‌ها رو برای مدتی طولانی در خودمون نگه می‌داریم. و این ناراحتی‌ها نهایتاً به ویران کردن زندگی‌ از داخل به بیرون(از من به ما) منجر میشه. اما بخشش به معنی تبرئه کردن دیگران نیست، به معنی آزاد کردن خودمونه.

ازدواج

گذشته

بدترین کاری که میتونیم بکنیم اینه که همسرمون رو با گذشته اش توصیف کنیم، نه حال حاضر. به تغییرات مثبتی که با تلاش شما و همسرتون در زندگیتون جاری شده اهمیت بدین و با درک و احترام به اونچه که در گذشته رخ داده، برای حال و آینده برنامه داشته باشید.

عدم صداقت

صداقت مثل زنجیری بین شما و همسرتون در زندگیست. گفتن یک دروغ کوچک یا بزرگ، برداشتن یک حلقه یا ده حلقه از این زنجیر فرقی نداره، نتیجه یکسانه جدا افتادن از همدیگه.

غرور

من بزرگترین مشکل ازدواجم هستم! یک اعتراف سخاوتمندانه برای اون دسته افرادی که لازمه ی تغییر در زندگی رو این میدونن که از بیرون یک نگاهی به خودشون بندازن.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد