اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تست بینایی سنجی: آیا مستطیل ها سبز هستند یا آبی؟

در این آزمایش جدید چشم، افراد به چشمان خود شک می کنند!

سوال ساده است: مستطیل های عکس زیر را چه رنگی می بینید: سبز یا آبی؟ اگرچه واقعاً به این راحتی نیست.

یک آزمایش چشمی جدید از انگلستان، این کار به ظاهر آسان را بسیار دشوارتر از آنچه در ظاهر به نظر می رسد، می کند. بینایی‌شناسان Optical Express که این تست کوچک را گردآوری کرده اند، از شما می خواهند که رنگ های پنج مستطیل مختلف را تشخیص دهید. سایه های شماره 1 و 3 برای اکثر مردم ساده ترند: این دو به وضوح آبی هستند؛ اما سایه های دیگر برای بیشتر افراد کمی دشوارتر می باشند.

کدام رنگ ها را می بینید؟

بینایی شناسان از هزار نفر خواسته بودند که پنج رنگ موجود در تصویر را شناسایی کنند. به خصوص رنگ دوم و چهارم برای بسیاری از مردم دشوار بود. یک سوم از گروه مورد سوال، گفتند که مطمئن هستند که سایه دوم آبی است. برای سایه چهارم، دو پنجم افراد گفتند که آبی را نیز می‌بینند. با این حال این پاسخ ها اشتباه هستند زیرا هر دو مستطیل سبز هستند.

تست چشم جدید

به گفته بینایی‌شناسانی که این آزمایش را ابداع کرده اند، در مستطیل چهارم رنگ برجسته سبز است اما کمی آبی تیفانی نیز در آن دیده می شود. آیا شما نیز مانند بسیاری دیگر اشتباه گفتید؟ نیازی به استرس نیست زیرا به این معنی نیست که چشمان شما مشکلی دارد یا کور رنگی دارید. بینایی‌شناسان توضیح می‌دهند که هر کس رنگ‌های مختلف را به روش‌های مختلف درک می‌کند. یکی از محققان توضیح می دهد: "ما رنگ یک شی را بر اساس مقایسه با سایه های اطراف آن درک می کنیم، نه بر اساس خود رنگ واقعی." وقتی یک مستطیل سبز را در کنار مستطیل آبی می بینیم، مغز ما راحت تر می تواند سبز را سبز تشخیص دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد