اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با این روش ها جلوی ناخن جویدن کودکتان را بگیرید

جویدن ناخن یکی از عادت های منفی است که بسیاری از والدین با آن درگیر هستند. در ادامه به شما روش هایی را خواهیم گفت که مانع از این کار می شود.

به گزارش سایت طلا، بسیاری از کودکان عادت دارند که ناخن های خود را می جوند. اگر از این عادت فرزندتان ناراحت هستید راهکار هایی وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اضطراب کودک را درمان کنید

اگر چیزی را عامل استرس فرزندتان می‌دانید مانند مهاجرت، طلاق در خانواده، مدرسه جدید یا اختلاف در خانواده در مورد نگرانی‌ هایش با فرزندتان حرف بزنید.

ناخن‌هایش را هر روز سوهان بکشید

کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن‌ها سطح قابل دسترسی آنان را کم می‌کند؛ پس جویدن ناخن برای کودک سخت می‌شود و نیز اگر این کار را انجام دهد جرم و باکتری کمتری وارد بدنش می‌ شود.

جویدن ناخن

تنبیه نکنید

مانند دیگر عادت‌ها، جویدن ناخن نیز ناخوداگاه انجام می‌شود وقتی فرزندتان خودش نیز حواسش نیست که در حال جویدن ناخن‌ هایش است، تنبیه بی‌ اثر ترین استراتژی است. اگر این عادت خیلی اذیتتان می‌کند، محدودیت تعیین کنید. مثلا وقتی مشق می‌نویسم ناخن نمی‌ جوم.

سیستم پاداش داشته باشید

برای هر روزی که فرزندتان ناخن‌ هایش را نمی جود، یک استیکر به او بدهید. اگر نمی‌ تواند یک روز کامل موفق باشد، آن را به زمان‌های کوتاه‌ تر تقسیم کنید. مانند زمان تماشا کردن تلوزیون، درس خواندن، غذا خوردن. وقتی به تعداد کافی از استیکر رسید به او پاداش دهید.

حواسش را پرت کنید

هر زمان که کودکتان شروع به جویدن ناخن‌ هایش کرد، حواسش را به کار دیگری پرت کنید. از او بخواهید کاری برایتان انجام دهد یا او را دعوت به انجام یک بازی یا نقاشی کردن کنید. پرت کردن حواس باعث می‌ شود که کودک احساس تنبیه شدن نداشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد