اونس طلا2320.48
مظنه14,926,000
18 گرم3,445,600
ارزش سکه33,628,278
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم23,800,000
ربع15,300,000

روش های مختلف هکرها برای استفاده از شماره تلفن شما

آیا میدانستید هکرها فقط با استفاده از شماره تلفن شما می توانند از شما کلاهبرداری کنند!

اگر تا به حال مستندی درباره کلاهبرداران تماشا کرده باشید، متوجه خواهید شد که کلاهبرداری چقدر آسان است. هکرها راه های زیادی برای اخاذی کردن از شما دارند و تنها چیزی که واقعاً به آن نیاز دارند شماره تلفن شماست. در اینجا چهار راه وجود دارد که هکرها برای کلاهبرداری از مردم استفاده می کنند.

جزئیات شخصی

اولین و ساده ترین راه برای سوء استفاده از شماره تلفن شما، یافتن اطلاعات شخصی بیشتر در مورد شماست. برتون کلسو، کارشناس فناوری می‌گوید: چندین وب‌سایت وجود دارند که می‌توانند اطلاعات شخصی شما را در اختیار هر کسی قرار دهند. این وب سایت ها اطلاعات شما را می خرند و با دسترسی به شماره تلفنتان به هکرها می فروشند که می تواند شامل مواردی مانند آدرس، نام و آدرس اعضای خانواده، سوابق جنایی شما و غیره باشد. هکرها می توانند از این اطلاعات برای اهداف پلید مانند باج گیری، تعقیب یا سرقت هویت استفاده کنند.

تغییر مسیر شماره تلفن

برای یک هکر بسیار آسان است که ارائه دهنده برنامه تلفن شما را پیدا کند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که با این ارائه دهنده تماس بگیرند و وانمود کنند که شما هستید. به این ترتیب، آنها می توانند شماره تلفن شما را به تلفن خود هدایت کنند. در مرحله بعد، دسترسی یک هکر به حساب ایمیل شما بسیار آسان است. البته، آنها رمز عبور شما را نخواهند داشت، اما به آن نیازی هم ندارند! از این گذشته: هنگامی که تمام ارتباطات شماره تلفن شما به آنها هدایت می شود، تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که روی دکمه "رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنند. رمز جدید به شماره تلفن شما ارسال می شود، اما از آنجایی که هکر به شماره شما دسترسی دارد، در هر صورت می تواند آن را ببیند. به محض اینکه هکر به ایمیل شما دسترسی پیدا کرد، دسترسی به هر حساب دیگری که ممکن است داشته باشید آسان خواهد بود.

جعل

احتمالاً اخیراً دیده اید که این اصطلاح مطرح شده است. جعل به این معنی است که شخصی می تواند شماره تلفن شما را جعل کند. مثلاً در مورد بانک‌ها نیز این اتفاق می‌افتد؛ به طور مثال به نظر می‌رسد بانک شما با شما تماس می‌گیرد در حالی که در واقع یک کلاهبردار است یا اگر یک هکر شماره شما را داشته باشد، می تواند اینطور به نظر برسد که «شما» با والدین یا دخترتان تماس می گیرید تا از آنها پول بخواهید. این موضوع در حال حاضر در کشورهایی مانند بریتانیا و هلند، جایی که مجرمان مثلا از طریق واتس اپ، شماره تلفن ها را برای هدف قرار دادن افراد ناآگاه جعل می کنند، یک مسئله جدی است.

کلاهبرداری با پیامک

در کنار جعل شماره تلفن، فیشینگ پیامک نیز در حال افزایش است. ممکن است از بانک یا پزشک عمومی خود پیامکی دریافت کنید و از شما بخواهد که اطلاعات شخصی خود را تکمیل کنید یا مقداری پول برای آنها بریزید. در مواردی مانند این، کلاهبرداران وانمود می‌کنند که فردی هستند که به آن اعتماد دارید و سعی می‌کنند شما را تشویق کنند تا اطلاعات شخصی یا جزئیات کارت اعتباری خود را از طریق متن به آنها بدهید.

چگونه از خود محافظت کنید

امروزه داشتن یک شماره تلفن که آن را بصورت آنلاین به اشتراک نگذارید، تقریبا غیرممکن است. البته، شما به هیچ وجه موظف نیستید که شماره خود را در قسمت نمایش پیج های فضای مجازی خود قرار دهید، اما بسیاری از وب سایت ها برای ثبت حساب شما به شماره تلفن نیاز دارند. با این حال، ری والش، کارشناس حریم خصوصی دیجیتال در مورد این موضوع هشدار می دهد. او پیشنهاد می کند به جای آن، از یک شماره دیگر استفاده کنید. ایجاد آنها اغلب با Google Voice یا Burner آسان است. این شماره مجازی به شماره تلفن واقعی شما هدایت می شود.

هرگز روی لینک ها کلیک نکنید؛ آیا از "بانک" یا "پزشک" خود پیامکی دریافت کرده اید؟ آنها ممکن است واقعی به نظر برسند، اما برای اطمینان، هرگز روی پیوندهای پیام هایی مانند آن کلیک نکنید؛ در عوض، با شماره تلفن رسمی بانک یا مطب پزشک عمومی خود که می توان در وب سایت آنها، یافت تماس بگیرید. در این تماس تلفنی، می‌توانید بررسی کنید که آیا واقعاً این متن را برای شما ارسال کرده‌اند یا خیر. به احتمال زیاد آنها به شما خواهند گفت که این یک کلاهبرداری است.

می توانید برای جلوگیری از اینکه هکرها به راحتی شماره تلفن شما را تغییر مسیر دهند، از ارائه دهنده خود امنیت بیشتری بخواهید. ممکن است بتوانید رمز عبور یا پین دوم را برای ورود به حساب خود تنظیم کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد