اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا وقتی به خودمان عطر می زنیم بوی عطرمان را حس نمی کنیم؟

این تجربه در بین همه آدم ها مشترک است که وقتی از عطرشان بر روی بدن یا لباس اسپری می کنند پس از گذشت چند دقیقه دیگر بوی آن را احساس نمی کنند در حالی که بوی عطر همچنان باقی است.

این مسئله می تواند برای بسیاری اذیت کننده باشد و دائما فکر کنند که بوی ناخوشایندی می دهند و عطرشان نیز ماندگاری کمی دارد؛ درحالی که تا ساعت ها پس از اسپری کردن عطر، بدن و لباس آن ها معطر مانده است اما خود آن ها بوی عطر را حس نمی کنند.

اگر قبل از اینکه از خانه خارج شوید عطر می زنید و در طی روز، دوستان و همکاران در مورد عطر خوشایندی که زدید، نظر می دهند اما خودتان عطری که زدید را متوجه نمی شوید این یک مسئله علمی است.

هنگامی که شـما برای اولین بارعطری را بو می کنید، گیرنده های عطر در حس شـامه شـما یک سیگنال به سیستم لنفاوی مغز شما ارسال می کنند، که تعیین می کند شما چگونه آن عطر و بوی خاص را پردازش و احساس کنید.

عطر

گیرنده های بینی شما اسـاسـا پس از دو مرتبه تنفس به نوعی خاموش می شـوند و عطر و بوی مورد نظر صـرف نظر از اینکه در ابتدا چقدر قوی بوده است شروع به محو شدن می کند.

حس بویایی در انسان به سرعت خسته می شود . بعد از مدتی بو کردن یک رایحه شما به آن عادت می کنید و شاید شما دیگر توانایی برای استنشاق بو و رایحه را نداشته باشید اما بو هنوز وجود داشته و برای سایر افراد بسیار قوی است.

پیشنهاد ما برای شما در این شرایط این است که اگر شما دیگر عطر مورد علاقه تان را آنطور که میخواهید مانند گذشته حس نمی کنید، مدت زمانی از آن استفاده نکنید و بعد از مدتی دوباره سراغش بروید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد