اونس طلا2302.52
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

خانم ها بیشتر از هر زمان دیگری در این مدت به تغذیه خود اهمیت دهید

مصرف مواد غذایی خاصی در طول مراحل مختلف عادت ماهانه می‌تواند حال شما را بهتر یا بدتر کند. خوردن غذا‌های سالم و متعادل مهم‌ترین عامل تندرستی است و باعث می‌شود حال‌تان بهتر شود.

درد شدید، بد‌خلقی، پر‌خوری، بسیاری از افراد در دورهٔ عادت‌ماهانه با عوارض و نشانه‌های ناخوشایندی سر می‌کنند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید تغییر در رژیم غذایی می‌تواند مفید باشد.

رو هونتریس، کارشناس تغذیه می‌گوید:"توجه به نشانه‌های گرسنگی و اشتها و میل بدن به ما کمک می‌کند تا متناسب با فعالیت‌های بدنی که داریم غذا بخوریم و بدانیم چه زمانی سیر هستیم"

پیش از عادت ماهانه استفاده از رژیم غذایی سالم مدیترانه ای دارای فیبر به همراه میوه و سبزیجات بدون نشاسته باعث کاهش شدت عوارض نشانگان پیش قاعدگی می شود.

نوشیدن آب و جلوگیری از کم آبی بدن باعث کاهش زمان خونریزی قاعدگی و عدم نیاز به مصرف مسکن ها و بهبود دردهای ناحیه لگن می شود .

تغذیه

زنان بین ۱۹ تا ۵۰ سال باید در رژیم غذایی خود آهن بیشتری نسبت به افراد گروه های دیگر دریافت کنند : روزانه به طور متوسط ۱۴/۸ میلی گرم .

اگر قصد بارداری دارید رژیم غذایی سرشار از غلات کامل، چربی های اشباع نشده، سبزیجات، میوه ها و ماهی بنا بر تحقیقات متعددی باعث افزایش میزان باروری می شود. اسیدفولیک باعث جلوگیری از ابتلای جنین به ناهنجاری های نقص لوله های عصبی مانند مهره شکاف یا اسپینا بیفیدا می شود.

با داشتن وزن مناسب و سالم چرخه های قاعدگی منظم تر و سالم تری خواهید داشت. کاهش و افزایش وزن بر چرخه قاعدگی اثر می گذارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد