اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 ترفند آسان برای از بین بردن لکه های زنگ زدگی روی لباس و کفش که باید بدانید

این ماده معجزه آسا را شما از قبل در خانه دارید!

لکه های زنگ زدگی

اتفاق پیش می آید، اگر لباس یا کفش خیس خود را روی رخت آویز زنگ زده قرار دهید، مطمئناً لکه قرمز مایل به قهوه ای ایجاد می شود؛ اما نگران نباشید، خوشبختانه چند راه برای از بین بردن لکه های زنگ از کفش و لباس شما وجود دارد. این 4 ترفند باعث می شود که سریعا لکه ها محو شوند.

1. لیمو و نمک

اوه، لکه زنگ روی لباس سفید شما؟ نترسید، یک عدد لیمو و کمی نمک می توانند به راحتی شما را از شر لکه خلاص کنند. آب نصف یک لیمو را روی لکه بمالید، سپس مقداری نمک روی آن بریزید و بگذارید کمی بماند. حالا، زمان آبکشی لباس ها است. می توانید این کار را در سینک یا تشت انجام دهید و سپس آن را در ماشین لباسشویی بیاندازید. وقتی کار ماشین لباسشویی تمام شد، این احتمال وجود دارد که حتی نتوانید متوجه شوید که لکه کجا بوده است!

توجه کنید: این ترفند روی پارچه های رنگ روشن یا سفید بهترین کاربرد را دارد. برای لباس های رنگی یا کفش های چرمی باید یکی از ترفندهای زیر را امتحان کنید.

2. سرکه

اگر در خانه لیمو ندارید اما سرکه دارید، این ترفند می تواند برای لکه های زنگ روی لباس ها و کفش های رنگ روشن نیز معجزه کند. کمی نمک و چند قاشق غذاخوری سرکه را با هم مخلوط کرده و محلول را روی لکه قرار دهید. آن را با یک مسواک قدیمی خوب بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس لباس یا کفش را در ماشین لباسشویی قرار دهید. این ترفند برای لباس‌ها و کفش‌های کم رنگ نیز بهترین کاربرد را دارد.

3. شیر ترش

آیا روی لباس یا کفش رنگی خود لکه زنگ زده دارید؟ شیر ترش قرار است بهترین دوست شما شود. باکتری های موجود در شیر ترش می توانند لکه های زنگ را ازبین ببرند. یک تشت یا وان را با شیر ترش پر کنید و بگذارید لباس یا کفشتان در آن خیس بخورد. یک شب را بگذارید در آن بماند، سپس آن را در ماشین لباسشویی بیاندازید. هنگامی که لباس یا کفش خود را از ماشین لباسشویی بیرون می آورید، لکه به احتمال زیاد به طور کامل از بین رفته است.

4. لیمو و آب جوش

لکه زنگ زدگی روی کفش های چرمی شما؟ پس احتمالاً بهتر است از نکات ذکر شده اجتناب کنید. اما کاری که می توانید انجام دهید این است که آب لیمو را روی لکه بمالید و سپس کفش های خود را روی یک کتری با آب جوش نگه دارید. ترکیب بخار آب در حال جوش و آب لیمو به آرامی لکه روی چرم را از بین می برد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد