اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سفر وزیر خارجه انگلیس به جنوب شرق آسیا

وزیر خارجه انگلیس در سفری یک هفته‌ای به جنوب شرق آسیا به مالزی رفت و هدف از این سفر تعمیق روابط اقتصادی و امنیتی با کشورهای منطقه عنوان شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس همچنین قرار است به تایلند و اندونزی نیز سفر کند و در این سفرها به بررسی روابط لندن با این کشورها و تعمیق روابط و همکاری‌های اقتصادی و دیپلماتیک بپردازد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که دولت لندن به دنبال گسترش روابط پس از بریگزیت با کشورهای فراتر از اروپاست.

وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: من می‌خواهم انگلیس را در جایی قرار دهم که رشد آینده در آنجاست و به این فکر کنم که شرکای اصلی ما در سال ۲۰۵۰ و پس از آن چه کسانی خواهند بود.

وی افزود: جنوب شرق آسیا موتور محرک اقتصاد جهانی خواهد بود و من می‌خواهم انگلیس بخشی از آن باشد. برای همین من به دنبال ارتقای روابط اقتصادی و امنیتی با کشورهای منطقه هستم.

وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که لیز تراس همچنین به دنبال روابط نزدیکتر برای سرمایه گذاری در منطقه است.

وی همچنین قرار است با رهبران و وزرای خارجه در مالزی و تایلند دیدار کند و محورهای گفتگو هم همکاری دفاعی و تجارت و همچنین تعمیق سرمایه گذاری فناوری و دیجیتال و همکاری های امنیتی است.

این دیپلمات ارشد انگلیسی همچنین درباره مسائل مربوط به سیاست خارجی نظیر میانمار و افغانستان با همتای اندونزیایی خود گفتگو می‌کند و به دنبال روابط نزدیکتر در زمینه مقابله با تروریسم و امنیت فضای مجازی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد