اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

غذایی سریع، آسان و خوشمزه که همه عاشقش هستند

به تاریخ دیروز سوم نوامبر، روز جهانی ساندویچ است. غذایی دم‌دستی و ارزان که احتمالا یکی از متنوع‌ترین غذاهای جهان است.

سوم نوامبر به عنوان روز جهانی ساندویچ نامگذاری شده است . بر اساس یک تعریف فراگیر ، هر غذایی که بین دو تکه نان سرو شود و برای خوردنش نیازی به قاشق و چنگال نباشد ، یک نوع ساندویچ است . تنوع، ارزانی، راحتی تهیه و البته خوشمزگی ساندویچ ، آن را به یکی از محبوب ترین غذاها در جهان تبدیل کرده است .

خوشمزه

طبق رایج ترین روایت ، ساندویچ بر اساس شهری به همین نام در جنوب شرقی انگلستان نامگذاری شده است . یکی از اشراف این منطقه به نام " جان مانته گیو " معروف به " ارل چهارم ساندویچ " که از قضا بسیار اهل قماربازی بوده، برای صرفه جویی در وقت و ترک نکردن میز قمار به آشپزش دستور تهیه غذایی را داده بود که خوردنش نیازی به قاشق و چنگال نداشته باشد . البته برخی هم می گویند او فقط به خاطر مشغله کاری زیاد و نه قمار همیشه پشت میز بوده است.

در ایران هم ساندویچ بسیار محبوب است. از سوسیس بندری که غذایی بومی محسوب می شود تا فلافل که به خاطر ارزان و شکم پرکن بودن، در این سال ها به یکی از رایج ترین ساندویچ ها در ایران تبدیل شده است .

ساندویچ

احتمالا در هر شهری هستید شما هم ساندویچ فروشی محبوب خودتان را دارید ، یا دستکم در مرور خاطرات با دوستان نام یک ساندویچ فروشی بیشتر از بقیه شنیده می شود.

شما هم اگر تجربه خوردن یک ساندویچ خوشمزه در تهران را دارید با ما به اشتراک بگذارید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد