اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

لاک ناخن برای آقایان؟!

تاریخچه لاک زدن ناخن برای مردان به چه زمانی برمی گردد؟

مانیکور مردانه

امروزه استفاده از لاک توسط یک مرد برای بسیاری از مردم یک شوک فرهنگی می باشد، چراکه نقاشی ناخن در آغاز قرن بیستم به یک امر منحصراً زنانه تبدیل شد! اما باید بدانیم مانیکور مردانه تاریخچه طولانی تری دارد و خوشبختانه امروزه بسیاری از هنرمندان برجسته تلاش می کنند تا این کلیشه را بشکنند و مردان بیشتری شروع به رنگ کردن ناخن های خود می کنند.

تاریخچه مانیکور مردانه

حتی در دنیای باستان، مردان ناخن های خود را رنگ می کردند. در یونان، چین و مصر، ناخن های رنگ شده نماد موقعیت یک فرد در جامعه بود، چراکه فقرا فرصت بهره مندی از مزایای خدمات زیبایی را نداشتند! اما در آغاز قرن بیستم، شرکت ها اقدام به تولید لاک ناخن فقط برای زنان کردند و با کمال تعجب، این کلیشه که فقط زنان می توانند لاک بزنند، به سرعت در جامعه ریشه دوانید و مانیکور مردانه تبدیل به یک تابو شد. این اتفاق تا دهه 1970 ادامه یافت تا زمانی که نوازندگان راک شروع به استفاده از مانیکور و لاک به عنوان نمایش بخشی از تصویر خود کردند. ده ها مثال در اینجا وجود دارد، از Sex Pistols گرفته تا David Bowie که به لطف آنها، مانیکور مردانه دوباره محبوبیت پیدا کرد.

مانیکور امروزه مردان

در قرن بیست و یکم، موسیقی راک جای خود را به پاپ و رپ داد و نمایندگان این ژانر نیز مخالف مانیکور نبودند! A$AP Rocky، Bad Bunny، Jaden Smith که بسیار در بین مردم محبوبیت دارند، اغلب با ناخن های رنگ شده در انظار عمومی ظاهر می شوند.

هنرمند ناخن بریتنی توکیو که با افراد مشهور زیادی کار می کند، چنین می گوید: «اولین مشتری مرد من رپر Playboi Carti بود. من تصویری از مانیکور او را در یک میکروبلاگ منتشر کردم و سپس افراد دیگر شروع به درخواست طراحی ناخن از من کردند.»

اگر طراحان مد نباشند چه کسی باید جلوتر از همه روندهای مد باشد؟ شاید سرسخت ترین حامی مانیکور مردانه در دنیای مد لباس، مارک جیکوبز باشد. او مرتباً لاک ناخن می‌زند و از ترویج این روند در دنیای مد خود خوشحال است.

افراد عادی چطور؟

اکثر مردم عادی در مورد این روند بسیار بدبین هستند. صاحبان سالن های ناخن می گویند که در بین مشتریان آنها تنها 10 تا 15 درصد مرد هستند و در بیشتر موارد، آنها تقویت ناخن یا لاک های بی رنگ را ترجیح می دهند.

مانیکور مردانه یک روند مدرن است که رو به افزایش بوده و همانطور که می دانید نقاشی ناخن تاریخچه بسیار طولانی ای دارد؛ و اما خوشبختانه، در سال های اخیر، کلیشه های جنسیتی بیشتر و بیشتر به چالش کشیده شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد