اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا به پایین ترین قیمت چند هفته اخیر

قیمت طلا در روز گذشته شاهد سقوط قابل توجهی بوده و به پایین ترین سطح چند هفته اخیر خود رسیده است.

پس از سخنرانی جروم پاور رئیس فدرال رزرو مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه از 120 میلیارد دلار به 105 میلیارد دلار قیمت طلا شاهد سقوط شدیدی بوده و تا محدوده 1760 دلار کاهش یافت.

کاهش خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو از ماه پیش رو نشان دهنده ی تغییر سیاست های مالی اسان گیرانه این بانک می باشد و انتظار می رود که تا نیمه سال میلادی آینده به پایان برسد.

به طور خلاصه در بیانیه ی فدرال رزرو بر روی گذرا بودن تورم به وجود امده تاکید شد و عامل آن همه گیری کرونا و اختلال در زنجیره تامین کالا معرفی گردید.

فدرال رزرو قصد دارد میزان کاهش خرید اوراق قرضه را به صورت منظم افزایش دهد و همانطور که گفته شد تا نیمه سال 2022 میلادی به پایان برساند.

سقوط طلا

بازار طلا واکنش شدیدی به این بیانیه نشان داده و قیمت فلز زرد تا نزدیکی 1760 دلار رسید که پایین ترین قیمت چند هفته اخیر است. در ادامه روز چهارشنبه طلا مقداری از قیمت از دست رفته ی خود را بازیابی کرد و به 1772 دلار رسید.

فدرال رزو در بیانیه خود ابراز داشت که افزایش تعداد موارد ابتلا به کوید 19 در تابستان باعث کند شدن روند بهبود اقتصاد شده و روی بخش های مختلف به خصوص بخش خدمات تاثیر زیادی گذاشت.

البته این بانک امریکایی در بیانیه خود گفت در صورتی که شرایط اقتصادی و تورم انگونه که انتظار دارند پیش نرود، قادر خواهد بود که سیاست های خود را بار دیگر تعدیل کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد