اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا نباید هنگام سرماخوردگی شیر بخوریم؟

بسیار معروف است که نباید هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا شیر و دیگر لبنیات مصرف کرد. با اینکه داده های قوی علمی در این زمینه موجود نیست اما شواهدی نیز برای اثبات آن وجود دارد.

برای افرادی که به شیر حساسیت دارند، احتقان و افزایش تولید مخاط یک واکنش رایج است. با این حال، برای بسیاری از افراد دیگر، نوشیدن شیر هنگام سرماخوردگی تنها ممکن است باعث بدتر شدن خلط شود زیرا شیر مخاط را می پوشاند و باعث غلیظ تر شدن آن می شود.

سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی باعث آبریزش بینی، احتقان، سرفه، گلودرد و گاهی تب در پاسخ به ویروسی می شود که به بدن حمله می کند.

اساسا این علائم یک مکانیسم دفاعی هستند یعنی راهی که بدن شما سعی می کند از شر چیزی که شما را بیمار می کند خلاص شود. افزایش تولید مخاط یکی از راه‌هایی است که بدن شما با عفونت مبارزه می‌کند.

شیر

در گذشته چندین مطالعه انجام شد که نشان می داد مصرف لبنیات تاثیر خاصی بر مخاط ندارد و همچنین تفاوتی میان نوشیدن شیر گاو با شیر های گیاهی نیست اما مطالعات جدید تر خلاف این موضوع را نشان می دهد.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که رژیم غذایی بدون لبنیات ممکن است در واقع مخاط را کاهش دهد. محققان به‌طور تصادفی 108 نفر را انتخاب کرده و از آنها خواستند که به مدت 6 روز لبنیات مصرف کنند. محققان دریافتند که میزان احتقان در گروه بدون لبنیات کمتر است.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که تاثیر شیر بر تولید مخاط به ترکیب ژنتیکی فرد و نوع پروتئین لبنیات بستگی دارد. این تئوری این است که پروتئین کازئین A1 که معمولاً در شیر گاو یافت می‌شود، تولید مخاط را در روده‌ها در برخی افراد تحریک می‌کند که در سراسر بدن گردش می‌کند و منجر به احتقان می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد