اونس طلا2376.11
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

5 مرحله ای که باید پس از مرگ عزیزانتان بگذرانید

همه ما پس از مرگ و از دست دادن یکی از عزیزانمان روزهای سختی را پشت سر می گذاریم و پذیرش این مسئله که فردی را که دوستش داشتیم دیگر در میان ما نیست برای ما آزار دهنده است.

اما به طور معمول همه افراد برای گذر کردن از بحران مرگ یکی از عزیزانشان 5 مرحله را طی می کنند.

پنج مرحله اندوه ، بیانگر آن است که انسان در برخورد با سوگ ، حادثه ، ترك اعتیاد ، طلاق و از دست دادن افراد ، 5 موضع عاطفی انکار ، خشم ، چانه زنی ، افسردگی و پذیرش را از خود نشان میدهند .

انکار واقعیت – « برای من نیست » : اولین مرحله در سوگواری انکار واقعیت است . در این مرحله شخص نمی تواند باور کند که چه اتفاقی افتاده است . این مرحله شاید به عنوان يك نوع مكانيسم دفاع شخصی به کار رود که در این چنین موقعیتی قرار گرفته است ، این مرحله کاملا طبیعی است .

مرگ

عصبانيت – « چرا من ؟ » : دومین مرحله از مراحل سوگواری عصبانیت است . درك اين موضوع که عصبانیت واکنش طبیعی فشار روانی است ، می تواند به شما در برخورد با عصبانیتی که از سوی بيمار يا خانواده بيمار مستقيما متوجه شما خواهد بود كمك كند تا حالت تدافعی به خود نگيريد .

با توجه به درك و فهم این موضوع قادر به تحمل موقعیت خواهید بود . گاهی اوقات صحبت کردن با همکاران ، اعضای خانواده و يا يك مشاوره در مورد عصبانيتتان بسیار مفید است .

زمانی که از عصبانیت خود صحبت می کنید ، می توانید مانع جمع شدن ناراحتی ها و فشارها در درونتان شوید . در حاليكه اين فشارها می تواند عامل بیماری جسمی یا واکنش عاطفی شود . بنابراین انرژی خود را جهت رفع مشکل و ارائه بهترین مراقبت ها به کار بندید و صرف عصبانیت بيهوده نكنيد .

سوگ

جر و بحث و معامله با خود : سومین مرحله از مراحل سوگواری جر و بحث است . این امر فعالیتی است که جهت به تعویق انداختن واقعیت مرگ به کار می رود . در صورت برخورد با چنین افرادی سعی كنيد با جملات صادقانه و مفید با او صحبت کنید .

افسردگی : چهارمین مرحله از مراحل سوگواری افسردگی است و معمولا به وسيله غمگين بودن و ناامیدی مشخص می شود . زمانی که شخص به طور غیر معمول ساکت و آرام می شود ، به نظر می رسد که به دنیای خودش فرو رفته است . افسردگی شاید " مرحله ای " باشد که طی آن شخص شروع به پذیرش واقعیت می کند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد