اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت شدید قیمت طلا، روند نزولی ادامه خواهد یافت؟

قیمت طلا در روز جمعه افت شدیدی را نشان داده و به زیر سطوح کلید خود بازگشت. کارشناسان پیش بینی می کنند که این روند نزولی ادامه خواهد یافت.

در روز جمعه قیمت طلا به شدت کاهش یافته و به پایین ترین سطح روزانه خود در عدد 1772 دلار رسید اما در ادامه توانست بخشی از قیمت از دست رفته را جبران کرده و در نهایت با 15 دلار کاهش در عدد 1784 دلار بسته شد.

مهم ترین عامل کاهش قیمت طلا در روز جمعه را می توان افزایش ارزش دلار در برابر دیگر همتایان خود دانست. اگر به قیمت فلزات گرانبها دقت کنیم متوجه می شویم که این افزایش ارزش دلار بیشتر از هر چیزی بر روی قیمت طلا تاثیر گذار بود.

افزایش تورم باعث شد است تا بانک های مرکزی به این فکر بیافتند که نرخ بهره را سریع تر از پیش بینی ها افزایش دهند که این موضوع نیز بر روی قیمت طلا تاثیر منفی بسیاری دارند.

با این حال شرایط اقتصادی در حال حاضر بسیار پیچیده است چراکه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای کنترل تورم می تواند باعث رکود شدید در بازار شود و رشد اقتصادی را به طور کلی نابود کند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که افزایش تورم به وجود امده گذرا نبوده و برای مدت طولانی تری باقی خواهد ماند و در این شرایط فدرال رزرو لازم است سیاست های اقتصادی سهل گیرانه خود را برای مدت طولانی تری ادامه دهد.

اما برخی از دیگر از تحلیلگران به علاوه فدرال رزرو بر این باورند که تورم به وجود آمده گذرا خواهد بود. از این رو این دسته از تحلیلگران باور دارند که فدرال رزرو از همین هفته کاهش خرید دارایی های خود را اعلام خواهد کرد.

در این شرایط سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای نگهداری از دلار نشان می دهند. حال باید منتظر ماند و دید که در روز های آینده فدرال رزرو چه سیاستی را برای اقتصاد ایالات متحده مدنظر خواهد گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد