اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 ماده مغذی که بعد از 50 سالگی به آنها نیاز خواهید داشت

بدن انسان در هر دوره ای نیاز های تغذیه خاص خود را دارد. به خصوص هم زمان با افزایش سن و حرکت به سمت اواخر بزرگسالی لازم است به نیاز های بدن توجه ویژه ای شود.

حفظ یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای افراد مسن به دلیل تأثیر مصرف غذا بر سلامتی بسیار مهم است. سال‌ها تحقیق نشان داده است که دریافت کافی از تمام مواد مغذی مناسب تأثیر زیادی بر وضعیت فیزیکی، وضعیت شناختی، سلامت استخوان‌ها، سلامت چشم، عملکرد گوارشی، عملکرد عروق و سیستم ایمنی دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مسن توانایی کمتری برای جذب و استفاده از بسیاری از مواد مغذی از جمله B12 دارند. همچنین آنها از دارو های بیشتری استفاده می کنند که می تواند جذب برخی مواد مغذی را کاهش دهد.

ما در ادامه قصد داریم مواد مغذی ضروری برای سنین بالای 50 سال را به شما بگوییم. در صورتی که پزشک شما تشخیص می دهد که این مواد مغذی را از طریق رژیم غذایی به دست نمی آورید از او بخواهید درباره راه های دیگر دریافت آنها به شما راهنمایی کند.

مواد مغذی

1. ویتامین B6: این به بدن کمک می کند تا از غذا برای سوخت استفاده کند و نقش مهمی در عملکرد ایمنی ما ایفا می کند و آن را به یک ماده مغذی حیاتی برای تمام سنین تبدیل می کند.

2. پروتئین: حتی اگر قوی و فعال باشید با افزایش سن برخی از عضله های خود را از دست خواهید داد. مصرف میزان کافی از پروتئین به همراه ورزش می تواند مانع از این اتفاق شده و روند آن را بسیار کند کند.

3. ویتامین D: این ویتامین وظایف زیادی دارد، اما یکی از ضروری ترین آنها کمک به بدن برای جذب کلسیم است. ویتامین D و کلسیم با هم برای حفظ استحکام استخوان ها و جلوگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان که به طور قابل توجهی خطر شکستگی را افزایش می دهد، اهمیت دارند.

4. ویتامین B12: جذب این ویتامین در سنین بالا بسیار کاهش می یابد چراکه بسیاری از دارو هایی که برای این سنین تجویز می شوند مانع جذب این ویتامین می شوند از این رو لازم است توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد