اونس طلا2297.72
مظنه14,956,000
18 گرم3,452,600
ارزش سکه33,695,868
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

اگر ویتامین D مصرف نکنید این اتفاق برای شما خواهد افتاد

ویتامین دی یکی از پر اهمیت ترین ویتامین هایی است که باید مصرف شود چراکه کمبود آن می تواند مشکلات متعددی را برای سلامتی و بدن ایجاد کند.

طی سال های اخیر و پس از همه گیری کووید 19 ویتامین دی در مرکز توجه همگان قرار گرفت چراکه کمبود آن می توانست باعث تشدید علائم این بیماری شود.

پیش از این نیز مطلاعات بسیاری پیرامون کاهش ویتامین دی صورت گرفته بود. برای مثال مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که سطح پایین ویتامین دی در بدن با افزایش احتمال مرگ ناشی از عفونت مرتبط است.

علاوه بر افزایش حساسیت به بیماری های عفونی و سایر عوارض احتمالی سلامتی، دلایل مختلف دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود شما تمایل نداشته باشید سطح ویتامین D پایینی داشته باشید.

یکی از مهم ترین نقش های ویتامین دی در بدن به حداکثر رساندن جذب کلسیم است که یک ماده معدتی ضروری برای استخوان ها و دندان ها به شمار می رود و نقش کلیدی در فعالیت های حیاتی بدن دارد.

ویتامین دی

به گفته کلینیک کلیولند، کمبود ویتامین D همچنین ممکن است خطر فشار خون بالا، بیماری های قلبی، دیابت و برخی سرطان ها از جمله سرطان روده بزرگ، پروستات و سینه را افزایش دهد.

علاوه بر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، شما می توانید از طریق غذا های مختلفی مانند تخم مرغ، ماهی های چرب مانند سالمون، غلات و شیر این ویتامین را دریافت کنید.

در صورتی که فکر می کنید به اندازه کافی ویتامین دی دریافت نمی کنید حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا او به شما درباره مکمل های ویتامین دی راهنمایی های لازم را ارائه دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد