اونس طلا2302.52
مظنه14,781,000
18 گرم3,412,200
ارزش سکه33,301,593
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

نفت ۲۰۰ دلاری در راه است؟

در حالی قیمت نفت طی روزهای گذشته به بالاترین میزان طی چند سال گذشته رسیده که برخی معامله گران بازار نفت می‌گویند: نه تنها ممکن است قیمت نفت از 100 دلار عبور کند، بلکه ممکن است تا پایان سال 2022 قیمت نفت 200 دلار را هم ببیند.

به گزارش سایت طلا به نقل از راشا تودی، همزمان با رسیدن قیمت نفت به بالای میزان طی سال‌های گذشته، برخی کارشناسان و معامله گران بازار نفت معتقدند که ممکن است تا پایان سال جاری قیمت این حامل انرژی از 100 دلار در هر بشکه عبور کند. آنها می‌گویند حتی این احتمال وجود دارد که تا پایان سال 2022 قیمت نفت رقم 200 دلار در هر بشکه را هم ببیند.

هم اکنون معامله گران بازار نفت شاهد افزایش پیشنهادات سه رقمی از سوی فروشندگان هستند و همین مسأله بسیاری از فعالان بازار را جذب کرده؛ چراکه می‌خواهند سود خوبی را در کوتاه مدت به دست آورند.

وال استریت ژورنال گزارش داد؛ طی هفته‌های گذشته شاهد ارائه پیشنهاد‌های قیمتی برای نفت آمریکا بر رقم‌های حدود 100 دلار برای تحویل در ماه دسامبر سال جاری و پیشنهاد‌ات 200 دلاری برای تحویل در ماه دسامبر سال آینده بودیم.

در واقع کارشناسان بر این باورند ثبت این پیشنهادات قیمتی برای فروش نفت می‌تواند ابزاری باشد که از طریق آن بتوان نمودار روند قیمتی دارایی‌ها از جمله نفت را پیش بینی کرد. به طور کلی افزایش قیمت گاز و ذغال سنگ در جهان باعث جذب سرمایه گذاران به بازار نفت شده؛ چراکه این پیش بینی وجود دارد که قیمت نفت رشد خوبی را به ثبت برساند.

کارشناسان می‌گویند: دیگر رسیدن قیمت نفت به 100 دلار خیلی خارج از دسترس نیست.

قیمت نفت در 85 دلار جا خوش کرد

با کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و رسیدن سطح ذخایر بزرگ ترین سایت ذخیره سازی این کشور به کمترین میزان در 3 سال گذشته، سبب شد قیمت نفت به 85.18 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

با کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و رسیدن سطح ذخایر بزرگ‌ترین سایت ذخیره سازی این کشور به کمترین میزان در 3 سال گذشته، قیمت نفت که امروز کاهش یافته بود، روند افزایشی به خود گرفت و کاهش‌های صبح را جبران کرد.

هر بشکه نفت برنت با 10 سنت افزایش 85.18 دلار فروخته شد. این نوع نفت در اطراف بالاترین رقم چند سال اخیر در نوسان است.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 26 سنت افزایش 83.22 دلار معامله شد.

بازار پس از اینکه دولت چین تلاش برای مهار قیمت بالای زغال سنگ را آغاز کرد و اطمینان حاصل کرد، معادن زغال سنگ با تمام ظرفیت کار کنند تا کمبود برق برطرف شود، آرام شد و قیمت ها رو به کاهش رفت.

قیمت نفت با افزایش قیمت نفت و زغال سنگ در سراسر جهان با احتمال تغییر سوخت تولید برق از گاز و زغال سنگ به نفت بالا رفته بود.

از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت، کمی عرضه از سوی اوپک پلاس نیز بوده است.

اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور در بیشتر هفته اخیر 431 هزار بشکه کاهش یافته است، در حالی که انتظار می‌رفت این ذخایر افزایش یابد . ذخایر بنزین نیز بیش از 5 میلیون بشکه کاهش یافت. این اعلام سبب افزایش قیمت نفت شد.

همچنان بازار نفت به علت کمبود زغال و گاز تقویت شده است.

وزیر انرژی عربستان گفته است تغییر مصرف کنندگان از گاز به نفت، می تواند تقاضا را 500 تا 600 هزار بشکه در روز افزایش دهد و این بستگی به زمستان و قیمت سایر منابع انرژی دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد