اونس طلا2320.95
مظنه15,366,000
18 گرم3,547,200
ارزش سکه34,619,598
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

کارت واکسن هنوز برای زیارت اماکن متبرکه الزامی نیست

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به طرح پیشنهادی به وزارت بهداشت برای استفاده از بقاع متبرکه برای تزریق واکسن، گفت: هنوز الزامی وجود ندارد که مردم برای زیارت اماکن متبرکه کارت واکسن داشته باشند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به طرح پیشنهادی به وزارت بهداشت برای استفاده از بقاع متبرکه برای تزریق واکسن، گفت: هنوز الزامی وجود ندارد که مردم برای زیارت اماکن متبرکه کارت واکسن داشته باشند، اما با واکسینه شدن کل جامعه، به زودی همه افراد جامعه با کارت واکسن وارد این فضاها می‌شوند.

به گزارش سایت طلا ، حجت الاسلام و المسلمین نوری زاد در نشستی با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه_۲۸مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: وقف، ریشه در تاریخ بشریت دارد و منحصر به اسلام نیست، اما اسلام به آن جهت و هدف داد که امروز شاهد ثمرات وقف در جهان اسلام و کشور خودمان هستیم.

وی با بیان اینکه وقف ریشه در فرهنگ و عقاید و باورهای دینی ما دارد، گفت: از وقف به عنوان چشمه همیشه جاری تعبیر شده، به طوری که واقفان خیراندیش جهان را عاری از فقر و تبعیض می‌خواستند تا همه مردم بتوانند از نعمت‌های خداوند بهره مند شوند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: سازمان اوقاف کشور مفتخر است امانت دار خوبی برای سرمایه های وقف باشد، در این راستا سرمایه ما مدیران متعهد و دست پاکی است که همت خود را برای حفظ این سرمایه ها گذاشتند.

وی اعلام کرد: ۲۵۰ موقوفه و بیش از یک و نیم میلیون رقبه در کشور داریم، البته موقوفات مجهولی که باید کشف و احیا شود نیز در دستور کار است.

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاد با اشاره به اینکه اوقاف در حوزه های مختلف برنامه های خوبی دارد، گفت: از جمله این برنامه‌ها اعزام روحانیون، برگزاری مراسم، ادعیه، اجرای طرح های مختلف، ارائه برنامه های ویژه در مناسب های مختلف، اعزام مبلغین با مشارکت تبلیغات اسلامی و برنامه های مختلف دیگری است که در استان اصفهان نیز به خوبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات اجتماعی نیز اوقاف خدمات وسیعی ارائه کرده، گفت: ازجمله این خدمات در دوران کرونا بود که سال گذشته بیش از دو میلیون بسته معیشتی و بهداشتی در بین افراد نیازمند توزیع شد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در حوزه بهره وری اقتصادی نیز شاهد سرمایه گذاری در بخش های دانش بنیان و فناوری های نو هستیم. بسیاری از واقفان عین موقوفه را در بحث های علمی وقف کرده اند و اوقاف نیز از این فضا برای رساندن نفع آن به کل جامعه استفاده می کند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از حوزه های شاخص برای حفط موقوفات، اجرای نیات واقفان، سنددار کردن موقوفات و استفاده از ظرفیت امنا است، خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۲۸۷ موقوفه در استان داریم و وقف های جدیدی در استان شکل گرفته که از این فضاها باید در جهت خدمت به عموم مردم استفاده کرد و امیدواریم این سرمایه عظیم را به بهترین شکل مدیریت کنیم.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه اوقاف یک بنگاه اقتصادی صرف نیست، تصریح کرد: اوقاف سازمانی بالنده است که می تواند در حوزه های فرهنگی، دینی، رفع آسیب های اجتماعی و حتی اقتصادی نقش مهمی ایفا کند، به شرطی که فرهنگ وقف را تعمیم دهیم و نهایت استفاده را از آن ببریم.

وی با اشاره به اینکه در وقف نامه ها ۸۳۰ نیت احصا شد، گفت: تلاش می کنیم واقفان را به بخش هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته ترغیب و تشویق کنیم، از جمله علوم و دانش های روز تا از وقف در حوزه های نوین بهره ببریم، همچنین تسهیل ازدواج جوانان، کمک به آموزش قرآن، چاپ و نشر کتب تفسیری شیعه، ساختن آزمایشگاه و دانشگاه و مراکز علمی، درمانگاه ها و بیمارستان ها، تأمین تجهیزات پزشکی، ازدواج آسان، درمان ناباروری، کمک به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و فرهنگسازی در فضای مجازی.

نوری زاد با اشاره به نگاه جدید سازمان اوقاف در دوره مدیریت جدید به استفاده از منابع مالی که در اختیار دارد، توضیح داد: اوقاف سازمانی است که باید در آن سرمایه گذاری معنوی و مادی شود و باید به بخش های مختلف توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سرمایه هایی که در اختیار داریم در اختیار نهادها و سازمان های مختلف است، گفت: وظیفه اوقاف حفظ و حراست از این سرمایه ها است، چالش جدی ما در این حوزه این‌است که سرمایه های اوقاف در اختیار بخش های مختلف است. باید به سه شرط حفظ عین موقوفات، افزایش منابع موقوفات و اجرای امینانه نیت واقفین عمل کنیم.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به ایسنا، گفت: در حوزه درآمدزایی نگاه ما به بقاع متبرکه صرفا درآمدی نیست، بلکه نگاه دینی و فرهنگی است که مردم با مراجعه به این فضاها ارتباط معنوی برقرار می کنند. همه گیری کرونا در بسیاری از حوزه ها تاثیرگذار بود، بقاع متبرکه هم استثنا نیستند، اما به خاطر اعتقاد قلبی مردم خیلی در این حوزه دچار آسیب نشدیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه به دلیل کرونا محدودیت داشت، فضاهای مختلفی از جمله درگاه های اینترنتی برای نذورات مردم درنظر گرفته شد تا پرداخت نذورات صرفا حضوری نباشد و از طرق مختلف این امر را انجام دهند. همچنین فضای زیارت مجازی برقرار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاد با تاکید بر اینکه کرونا برای ما هم تهدید و هم فرصت بود، گفت: اگر سال‌ها تلاش می کردیم شاید به این درجه در استفاده از فضای مجازی نمی رسیدیم، اگرچه کرونا طرح ها و برنامه های مختلفی را تحت شعاع قرار داد، اما ان شاالله با تزریق واکسن و کاهش مرگ و میرها به مرور فضا عادی می شود.

وی با بیان اینکه پیشنهادی داده شد تا از بقاع متبرکه برای تزریق واکسن استفاده کنیم و این موضوع با وزارت بهداشت مطرح شد، گفت: هنوز الزامی برای اینکه مردم برای زیارت، کارت واکسن داشته باشند وجود ندارد، اما با واکسینه شدن کل جامعه ان شاالله همه با کارت واکسن وارد این فضاها می شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد