اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر هر روز ایبوپروفن (ژلوفن) بخوریم چه اتفاقی می افتد؟

ایبوپروفن یکی از رایج ترین مسکن ها در سراسر جهان است که معمولا تمامی درد های موضعی مانند سر درد و کمر درد را آرام می کند اما اگر هر روز آن را بخوریم چه اتفاقی می افتد؟

بسیار پیش می آید که برای آرام کردن درد های مختلف شروع به مصرف ایبوپروفن می کنیم. در شرایطی که درد کاهش پیدا نکند مقداری دیگر از این دارو را مصرف کرده و حتی برای ند روز این کار را ادامه می دهیم.

ایبوپروفن یکی از دارو هایی است که بدون نسخه به فروش می رسد. از این رو بسیاری فکر می کنند که خوردن روزانه آن بی خطر بوده و عارضه خاصی را در پی ندارد اما این باور صحیح است؟

جانت مورگان، متخصص داخلی در کلینیک کلیولند می گوید: مصرف روزانه ایبوپروفن با دوزهای بین شش تا هشت ساعت به مدت بیش از پنج تا هفت روز توسط متخصصان پزشکی توصیه نمی شود. همچنین مصرف بیش از 600 میلی گرم در روز نیز توصیه نمی گردد.

طبق گفته دکتر مورگان ایبوپروفن در صورت مصرف روزانه و طولانی مدت می تواند باعث ایجاد زخم در معده شما شود و به کلیه ها و حتی کبد شما آسیب برساند.

ایبوپروفن

دکتر مورگان می گوید داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی که به کاهش روند التهابی ناشی از درد در کل بدن کمک می کند باعث تحریک و خورده شدن پوشش داخلی معده می شود، به ویژه هنگامی که بدون غذا مصرف شود.

به طور مشابه استفاده طولانی مدت از ایبوپروفن می تواند به بافت کبد و کلیه ها آسیب برساند زیرا این دارو جریان خون در اندام های دفع سموم بدن را کاهش می دهد.

خطر آسیب کلیه برای افرادی که قبلا بیماری کلیوی داشته اند بیشتر است. اما حتی افرادی که هیچ شرایط قبلی ندارند در معرض خطر نفریت بینابینی مزمن هستند؛ اختلالی که در آن فضاهای بین لوله های کوچک داخل کلیه ملتهب می شود و ممکن است منجر به نارسایی حاد کلیه شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد