اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا نتوانست رشد روز جمعه را حفظ کرده و دوباره سقوط کرد

قیمت طلا در روز جمعه توانست رشد بسیار خوبی را شاهد بوده و به سطوح بالا تری دست پیدا کند اما در عصر همان روز همه روند صعودی خود را پس داد و به سطح قبلی بازگشت.

در روز جمعه داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده منتشر شدو ارقام بسیار پایین تر از حد انتظار را نشان می داد که با واسطه آن قیمت طلا افزایش قابل توجهی را تجربه کرده و تا 1780 دلار رسید.

اما در ادامه همان روز بازار شاهد کاهش قیمت طلا تا 1757 دلار بود. این بازگشت قیمت ناشی از آن بود که سرمایه گذاران دریافتند با وجود پایین تر بودن تعداد مشاغل از انتظارات، داده های مشاغل یک روند افزایشی را نشان می دهد و به تعداد شغل های ایجاد شده افزوده شده است.

به طور معمول با پایین تر بودن تعداد مشاغل ایجاد شده قیمت طلا افزایش می یابد چراکه نشان دهنده کاهش رشد اقتصادی بوده و فدرال رزرو را مجبور می کند تا سیاست های مالی آسانگیرانه خود مانند نرخ بهره نزدیک به صفر را برای مدت طولانی تری حفظ کند.

داده های مشاغلی که در روز جمعه منتشر شد با وجود پایین تر بودن از پیش بینی ها، نشان داد که آمار بیکاری ایالات متحده 38 هزار تا کاهش پیدا کرده است که نشان دهنده ادامه روند بهبود در اقتصاد است.

در واقع این داده ها نشان دهنده این است که افراد زیادی مایل به بازگشت به سر کار نیستند و این موضوع به مشکلی بر سر راه بهبود اقتصاد تبدیل شده است.

از طرف دیگر ایالات متحده با مشکل تورم مواجه شده است. هم اکنون تورم ایالات متحده در بالا ترین سطح نسبت به 30 سال گذشته خود قرار گرفته است که در شرایط معمول می تواند از افزایش قیمت طلا حمایت کند اما هم اکنون تورم بالا به معنای پایان سیاست های آسان اقتصادی است و می تواند باعث شود فدرال رزرو هرچه سریع تر نرخ ها را افزایش دهد.

همه این موارد در کنار یکدیگر باعث شده است تا قیمت طلا توان صعودی چندانی را از خود نشان ندهد و نتواند از 1780 دلار عبور کند. با این وجود طلا فشار لازم برای سقوط به زیر 1720 دلار را نیز دارا نمی باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد